یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

اطلاعات جدید در مورد معاملات شمش طلا

18 اردیبهشت 1403
اطلاعات جدید در مورد معاملات شمش طلا

حجم معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالای ایران که از اواخر سال ۱۴۰۱ در سامانه‌های یکپارچه بورس کالای ایران راه‌اندازی شده است، از مرز ۵ تن عبور کرد.

به گزارش بانک اول به  نقل از تسنیم، معاملات گواهی سپرده شمش طلا از اواخر سال 1401 در سامانه‌های یکپارچه بورس کالای ایران راه‌اندازی شد و اکنون با گذشت 14 ماه از راه‌اندازی، رکورد حجمی جدیدی را ثبت نموده است.

این حجم از معاملات معادل بیش از 681 هزار قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی است و بیش از 18.5 هـمت نقدینگی به این بازار جذب شده است.

گفتنی است سرمایه‌گذاران متعددی به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این بازار اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و در سمت عرضه نیز عرضه‌کنندگان متعددی در این بازار اقدام به سپرده‌گذاری شمش طلا و عرضه آن کرده اند. به تازگی نیز بورس کالا طی اطلاعیه ای شرایط سپرده‌پذیری شمش طلا از مشتریان را اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، ذی‌نفعان این بازار می‌توانند با مراجعه به اعلانات مالی در سایت بورس کالای ایران به آدرس www.ime.co.ir اطلاعات تکمیلی را دریافت کنند.

اخبار مرتبط
، بازار امروز شاهد روند نزولی کاهشی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
، شاید فکر کنید افزایش یا کاهش قیمت ارز فقط از جنبه رشد ارزش دارایی‌ها که ممکن است برخی را ثروتمندتر و برخی را فقیرتر کند مهم است، اما ماجرا فراتر از این حرف‌هاست
بیست و هفتمین جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران درحالی از ظهر امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود که تاکنون و طی ۲۶ حراج برگزار شده ۴۱۲۰ کیلوگرم شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران مورد معامله قرار گرفته است. متقاضیان می توانستند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال(۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه، در این حراج شرکت کنند.
لار امروز در ابتدای هفته و در قیاس با ابتدای هفته گذشته کاهش قیمت ۵۰۰۰ تومانی را شاهد است و طبق گفته بیشتر فروشندگان احتمال تداوم کاهش ارز تا پایان هفته همچنان بالا است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها