یکشنبه, 18 شهریور 1403 2024,September

۱۰ عادت پولدارها و بی پول ها

23 اردیبهشت 1403
۱۰ عادت پولدارها و بی پول ها

تام کارلی، نویسنده آمریکایی برای مدت ۵ سال، عادات روزانه ۲۳۳ پولدار و ۱۲۸ فرد با وضع خراب مالی را دنبال کرد و کتاب پرفروش Rich Habits را نوشت.

به گزارش بانک اول، او در این کتاب ۲۰۰ رفتار مشترک میان پولدارها را شناسایی کرده و توضیح می‌دهد که عادات روزانه پولدارها و غیرپولدارها به شدت متفاوت است و با توجه به عادات روزانه یک شخص می‌توان وضعیت مالی‌اش را پیش‌بینی کرد.

او در مورد این طبقه پولدار که درباره‌شان تحقیق کرده نوشته: “جالب اینجاست ۸۵ تا ۸۸ درصد میلیونرهای آمریکایی پولدارهایی خودساخته و نسل اولی هستند.”

این ده عادت را بدانیم:

  • حدود ۶۳ درصد والدین پولدار بچه‌هایشان را مجبور می‌کنند که ماهی دو جلد یا بیشتر کتاب غیرداستانی بخوانند و فقط ۳ درصد بی‌پول‌ها چنین عادتی دارند.
  • حدود ۶۳ درصد پولدارها موقع رفتن سر کار به کتاب‌های صوتی گوش می‌دهند
    ولی فقط ۵ درصد بی‌پول‌ها چنین عادتی دارند.
  • حدود ۸۰ درصد پولدارها به دیگران زنگ می‌زنند تا تولدشان را تبریک بگویند ولی فقط  ۱۱ درصد بی‌پول‌ها چنین کاری می‌کنند.
  • حدود ۷۰ درصد پولدارها روزانه کمتر از ۳۰۰ کالری هله‌هوله (junk food) مصرف می‌کنند و حدود ۹۷ درصد بی‌پول‌ها روزانه بیشتر از ۳۰۰ کالری هله‌هوله می‌خورند.
  • حدود ۸۱ درصد پول‌دارها کارهایی را که باید انجام بدهند لیست می‌کنند ولی فقط ۱۹ درصد بی‌پول‌ها to-do list دارند.
  • حدود ۸۰ درصد پولدارها روی ” یک” هدف مشخص تمرکز کرده‌اند و فقط ۱۲ درصد بی‌پول‌ها چنین کاری می‌کنند.
  • حدود ۷۶ درصد پولدارها چهار روز در هفته ورزش می‌کنند؛ ولی ۲۳ درصد بی‌پول‌ها اهل ورزش مرتب هستند.
  • حدود ۶۷ درصد پولدارها اهداف‌شان را روزی کاغذ می‌آورند و فقط ۱۷ درصد بی‌پول‌ها از این کارها می‌کنند.
  • حدود ۸۸ درصد پولدارها روزی نیم ساعت یا بیشتر را به مطالعه با هدف کاری یا آموزشی می‌گذرانند و فقط ۲ درصد بی‌پول‌ها چنین عادتی دارند.
اخبار مرتبط
یکی از روش های پولدار شدن نیز می‌تواند کسب درآمد از آموزش آنلاین باشد، می‌گویید چگونه؟ با ساخت پکیج آموزشی و در اختیار گذاشتن تجربیات خود با دیگران می‌توانید کسب درآمد کنید، شما میتوانید با مطالعه مقاله ساخت پکیج آموزشی به راحتی اولین محصول خود را تولید کنید و به فروش بگذارید.
اگر از دید سرمایه‌گذاری نگاه کنیم، طلا ۱۸ عیار پنجمین ماه امسال را با رشد ۶.۶ درصدی پشت‌سر گذاشت و نسبت به بورس و دلار و سکه اوضاع بهتری داشت.
راه‌اندازی کسب و کار خانگی برای خانم‌ها مزیت‌های بیشتری نسبت با آقایان دارد به خصوص مادران که می‌توانند زمان بیشتری برای تربیت فرزندان خود صرف کنند بدون این که مجبور به ترک خانه شوند، می‌توانند برای خود درآمدی داشته باشند. در سال‌های اخیر با توجه به تغییر سبک زندگی مردم و گسترش استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مشاغل خانگی جدیدی روی کار آمده است.
شاید پیش خودتان فکر کنید که صرفه‌جویی‌های ناچیز آن هم در این شرایط اقتصادی چه اهمیت و سودی دارد و چه دردی از ما دوا می‌کند. برخی فکر می‌کنند که صرفه‌جویی در هزینه‌های زندگی به معنی کاهش کیفیت زندگی و محروم شدنشان از تفریحات، خانه‌نشین شدن یا نخوردن وعده‌های غذایی مناسب است. اما این گونه نیست که شما با صرفه‌جویی خانه‌نشین شوید یا وعده‌های غذایی خودتان را کم کنید یا غذاهای ارزان بخورید، بلکه می‌توانید با مدیریت و رعایت یک سری نکات هر چند کوچک هزینه‌های اضافی زندگی خود را به مرور کم کرده و یا حتی د

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها