چهارشنبه, 13 تیر 1403 2024,July

آغاز نقد شدن غیرحضوری چک الکترونیک از سیستم بانکی

24 اردیبهشت 1403
آغاز نقد شدن غیرحضوری چک الکترونیک از سیستم بانکی

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: زیر ساخت‌های فنی برای نقد شدن غیر حضوری چک الکترونیک در کل شبکه بانکی فراهم شده است.

به گزارش بانک اول آقای مهران محرمیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود : بانک کشاورزی به عنوان اولین بانک، چک دیجیتال سایر بانک‌ها را از طریق ابزار‌های بانکی خود به صورت غیر حضوری و الکترونیک نقد می کند.

به گفته محرمیان، بانک تجارت هم به عنوان دومین بانک در حال طی کردن مراحل آزمون برای نقد کردن غیر حضوری چک دیجیتال سایر بانکهاست.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی همچنین گفت: وقتی اولین بانک این خدمت را ارائه میدهد، سایر بانک‌ها هم برای نقد کردن غیر حضوری چک دیجیتال اقدام می کنند و نقد شدن غیر حضوری چک الکترونیک در جهت مراجعه نکردن مشتریان به بانک‌ها انجام می شود.

اخبار مرتبط
چک دیجیتال تقریبا مشابه چک‌های کاغذی می‌باشد و تمام مقررات آن را دارد. البته چک الکترونیک، فیزیکی نبوده (کاغذی نیست و کاملا دیجیتالی می‌باشد). این چک به وسیله امضای دیجیتال معتبر می‌شود.
چک دیجیتال کاملا بر بستر اینترنت و موبایل بوده و تمام مراحل اعم از صدور، دریافت، تایید اطلاعات و انتقال چک به شخص دیگر به صورت آنلاین و سیستمی و از طریق ابزاری همانند تلفن همراه اجرا می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از این خدمت جدید بانک رفاه کارگران به شعب این بانک در سراسر کشور مراجعه و یا با مرکز ارتباط با مشتریان بانک (فراد) با شماره ۸۵۲۵ – ۰۲۱ تماس حاصل کنند.
مردم ایران در دولت چهاردهم با چک کاغذی خداحافظی می‌کنند و به جای آن در مبادلات تجاری‌شان، چک دیجیتال می‌کشند. معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی می‌گوید: این کار تا 3سال آینده صورت می‌گیرد و چک کاغذی حذف و با چک الکترونیکی جایگزین می‌شود.
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: چک کاغذی از شبکه بانکی تا ۳ سال آینده حذف و با چک الکترونیکی جایگزین می‌شود. به گفته وی، تاکنون ۳۰۰ هزار چک الکترونیکی در شبکه بانکی نقد شده و گرچه یک درصد از کل چک‌ها هم نیست، اما زیر ساخت فراهم است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها