شنبه, 6 مرداد 1403 2024,July

هشدارمهم سازمان غذا و دارو؛ این دارو تقلبی است،مصرف نکنید!

29 اردیبهشت 1403
هشدارمهم سازمان غذا و دارو؛ این دارو تقلبی است،مصرف نکنید!

سازمان غذا و دارو اعلام کرد داروی «دیسپورت ۵۰۰» تقلبی است.

به گزارش بانک اول ، بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، داروی دیسپورت ۵۰۰ تقلبی است.

مهر در خبری نوشت: روابط عمومی سازمان غذا و دارو مبنی بر گزارشات مستند، داروی دیسپورت ۵۰۰ را تقلبی اعلام کرد.

همچنین عطف به نامه شماره ۱۰۴/۱۴۰۳ مورخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۳، شرکت داریان سلامت منضم به مکاتبه شرکت IPSEN فرآورده Dysport ۵۰۰ به شماره سری ساخت P۰۸۰۶۵ با تاریخ انقضا ۱۲.۲۰۲۵ با بسته بندی مورد استفاده در کشور آمریکا منتسب به شرکت Ipsen، تقلبی است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو از مردم خواست در صورت مشاهده فرآورده تقلبی مذکور در اسرع وقت موضوع را به معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور اطلاع دهند تا اقدامات لازم در این خصوص صورت بگیرد.

اخبار مرتبط
اشعه فرابنفش می تواند خطر جدی برای ابتلا به سرطان پوست باشد و در چنین روزهایی که شاهد اوج گیری گرمای هوا هستیم، باید بیشتر مراقب پوست خودمان باشیم. بنا بر اعلام وزارت بهداشت، سیاستی که باید در این زمینه اعمال شود کاهش مواجهه با نور خورشید است. تابش اشعه فرابنفش در ساعات صبح تا بعد از ظهر شنبه و یک‌شنبه به اوج خود می‌رسد و بنابراین بهتر است مردم در این ساعات از قرار گرفتن زیر نور خورشید پرهیز کنند.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم درباره تب دنگی معتقد است کشور باید آمادگی مقابله با این تب را داشته باشد تا مانند بحران کرونا، غافلگیر نشویم. دکتر حسین‌علی شهریاری در کافه خبر اعلام کرد در حال حاضر در تهران، تب دنگی رویت شده ولی بیمار، ظاهرا در سفر به این بیماری مبتلا شده است. نماینده زاهدان در مجلس می‌گوید یکی از نگرانی‌های بزرگ درباره شیوع تب دنگی، زائرانی است که به عراق می‌روند و احتمالا با آلودگی به کشور بازخواهند گشت.
این راه حل‌های ساده را برای کمک به سلامت چشم، مغز و دست‌هایتان هنگام استفاده از تلفن همراه استفاده کنید.
مصرف برخی از انواع سبزیجات می‌تواند ما را در برابر ابتلا به انواع سرطان‌ها ایمن کند، در ادامه به تعدادی از آن‌ها نیز اشاره شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها