جمعه, 27 مهر 1403 2024,October

چرا تتر نخریم؟

31 اردیبهشت 1403
چرا تتر نخریم؟

تتر ارز دیجیتالی است که پشتوانۀ آن دلار آمریکا می‌باشد یا به اصطلاح به دلار آمریکا پگ (Peg) شده است.

به گزارش بانک اول، گرچه تتر ممکن است استیبل کوین مطمئن و قابل‌اتکایی در معاملات در بازار ارزهای دیجیتال به‌نظر برسد، اما دلایلی مانند موارد زیر وجود دارند که به ما گوش‌زد می‌کنند که چرا تتر نخریم و در مورد استفاده از آن محتاط باشیم:

  • عدم شفافیت در ذخایر تتر
  • اتهام دستکاری در بازار
  • سابقه هک در شبکه
  • حواشی شرکت عرضه کننده آن
  • عدم ثبات مقطعی در برابری با دلار

باید بدانیم که حرف و حدیث‌های زیادی دربارۀ تتر لیمیتد (Tether Limited)، شرکت سازنده و عرضه‌کننده توکن‌های تتر وجود دارد و برخی مسائل نگران‌کننده‌ نیز در مورد آن به گوش رسیده است.

برای نمونه یکی از مهم‌ترین این موارد در زمینۀ پشتوانه توکن‌های تتر (USDT) است.

در واقع حسابرسی از ذخایر دلاری این شرکت که قرار بود در سال ۲۰۱۷ انجام شود، هرگز اتفاق نیفتاده است.

اخبار مرتبط
در حالی که قیمت اتریوم آماده جبران افت‌های اخیر است، توکن‌های نوظهوری مانند شیبا اینو (SHIB)، یونی‌سواپ (UNI)، پپه (Pepe)، ایموتبل ایکس (IMX) و ورلد کوین (WLD) می‌توانند محرک یک رشد پایدار در بازار باشند.
کیوساکی در نیمه نخست تابستان نیز پیش‌بینی کرده بود که قیمت بیت کوین به علت سقوط بازار به ۳۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید و چند هفته پیش از آن نیز گفته بود که پس از رخ دادن بزرگ‌ترین سقوط در تاریخ بازار، از اواخر سال ۲۰۲۵ یک دوره صعودی بلندمدت آغاز خواهد شد که سال‌ها ادامه خواهد داشت و قیمت بیت کوین به‌راحتی به ۱۰ میلیون دلار خواهد رسید.
قیمت ارز دیجیتال اصلی، بیت‌کوین (BTC)، بار دیگر در مسیر نوسانات قرار گرفت، اما بازهم جذابیت خود را برای سرمایه‌گذاران آشکار کرد و به سطح قیمتی ۶۲ هزار دلاری رسید.
به نظر می‌رسد که بیت‌کوین (BTC) در کوتاه‌مدت به روند نزولی خود ادامه دهد. در این میان، کارشناسان به سه آلت‌کوین نیز اشاره کرده‌اند که فروش آن‌ها تا پیش از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر به نفع معامله‌گران خواهد بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها