شنبه, 14 مهر 1403 2024,October

معاملات خریدوفروش مسکن در سامانه خودنویس شفاف می شود

01 خرداد 1403
معاملات خریدوفروش مسکن در سامانه خودنویس شفاف می شود

مسئول سامانه خودنویس گفت: با ثبت قراردادهای خرید وفروش مسکن در سامانه خودنویس از این ماه، معاملات خریدوفروش مسکن هم شفاف خواهد شد.

به گزارش بانک اول ساسانی، مدیرعامل سامانه خودنویس در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر روند معاملات‌ مسکن در سامانه خودنویس با جدیت دنبال می شود و میزان ثبت قرارداد ها با رشد بسیار خوبی روبرو شده است، گفت: مقرر شد از خردادماه ثبت معاملات مسکن در بخش خرید و فروش مسکن انجام شود که تاریخ دقیق آن را به زودی اعلام می کنیم‌.

وی افزود: ثبت معاملات مسکن در بازار اجاره‌بها از طریق سامانه خودنویس نقش بسیار  موثری در کاهش تخلفات مشاوران املاک داشته و از سوی دیگر توانسته است بازار اجاره بهای مسکن را از سال گذشته به آرامش برساند.

ساسانی بیان کرد: فعالیت این سامانه ۲۴ساعته بوده و تمامی روند ثبت اطلاعات ساده و آسان بوده و همین موضوع خود باعث شده استقبال از این سامانه بسیار از سوی متقاضیان مناسب باشد.

مدیرعامل سامانه خودنویس افزود: در حال حاضر ثبت معاملات و قرارداد ها در این سامانه هیچ هزینه ای ندارد و مستاجران برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن که نیاز به کد رهگیری دارند اطمینان خاطر داشته باشند که ثبت قرارداد در این سامانه رایگان است./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
خبرها حاکی از آن است که دولت برای برخی مالکان تخفیف و معافیت مالیاتی در نظر گرفته است. برای مثال سرپرست خانواری که محل درآمد او اجاره‌داری است، تا سقف مالیات بر حقوق معافیت مالیاتی دارد.
معاون سازمان اموال تملیکی با تاکید بر اینکه با عرضه حدود 6 هزار میلیارد تومان قیمت پایه املاک مسکونی،‌ صنعتی،‌ تجاری و غیره، یکی از بزرگترین مزایده‌های اموال غیرمنقول در جریان است،‌ تصریح کرد: بالغ بر 350 ملک در این مزایده عرضه شده و یکی از ارزشمندترین این املاک مربوط به واحد مسکونی حدود 1200 مترمربعی به ارزش پایه 960 میلیارد تومان محسوب می‌شود. همچنین مجموعه سوله و انبارهای نوشهر مازندران به ارزش پایه 820 میلیارد تومان در این مزایده قرار دارد.
ساختمان‌های پیش‌ساخته طوری طراحی شده‌اند که خیلی سریع کنار هم چیده می‌شوند و می‌توانند با سرعت خیلی زیاد بالا بروند. این دقیقا بخش بزرگی از جذابیت آنهاست.
محبت‌خواه با بیان این‌که “حدود ۳۰۰۰ واحد مسکن مهر آماده افتتاح است و در حال برنامه‌ریزی برای انجام این کار هستیم.”، افزود: حدود ۷۰۰ واحد از مساکن مهر باقی می‌ماند که آنها را هم تا آخر سال تکمیل خواهیم کرد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها