یکشنبه, 27 خرداد 1403 2024,June

وام با سند ملکی / شرایط گرفتن وام با سند خانه

02 خرداد 1403
وام با سند ملکی / شرایط گرفتن وام با سند خانه

 افرادی که قصد دریافت این چنین وام‌هایی دارند، باید به این نکته توجه کنند که حتما قبل اخذ آن، با شرایط بازپرداخت آن آشنایی کافی داشته باشند.

اینکه بدون هیچ‌گونه دانشی برای دریافت این‌چنین وامی اقدام کنید، می‌تواند عواقب زیادی برای شما به‌همراه داشته باشد.

چرا وام با سند ملکی دریافت کنیم؟

به گزارش بانک اول دقت داشته باشید وام با سند ملکی بدون ضامن بوده و نیازی نیست برای دریافت آن هیچ ضامنی به بانک‌ها معرفی کنید. این، یکی از بهترین مزیت‌هایی است که چنین تسهیلاتی دارد.

علاوه‌بر این نیز، این گونه تسهیلات نوعی وام فوری بوده و می‌توان در زمان کمتری آن را دریافت کرد. همچنین، معمولا بانک‌ها برای این‌چنین وام‌هایی، مبالغ خیلی بیشتری نسبت به سایر تسهیلات در نظر می‌گیرند.

سقف وام با سند ملکی چقدر است؟

به‌طور معمول بانک‌ها برای دادن وام به متقاضیان، ضمانت‌هایی در نظر می‌گیرند. با توجه به اینکه برای دریافت این‌گونه وام‌ها نیاز به سند ملک برای ضمانت است، مطمئنا مبلغ آن می‌تواند خیلی بیشتر از سایر تسهیلات اعطاشده باشد.

البته به این نکته توجه داشته باشید که تنها داشتن سند ملکی برای دریافت چنین وامی کافی نیست. برای اخذ این‌گونه تسهیلات باید بیشتر با شرایط دریافت آن آشنا باشید.

اما این‌که مبلغ تسهیلات اعطاشده چقدر است، با توجه به شرایط مختلف می‎تواند متفاوت باشد. هر بانک بسته به بودجه‌ای که در اختیار دارد، مبلغ متفاوتی برای مشتریان خود در نظر می‌گیرد.

همچنین، ممکن است با توجه به خود فرد و ارزش ملکی که دارد، این مبلغ بالا و پایین شود. در ادامه بیشتر راجع‌به وام اعطایی توسط هر بانک صحبت خواهیم کرد.

دریافت وام روی سند خانه چه شرایطی دارد؟

به‌طور معمول، دریافت وام روی سند خانه کار خیلی سختی نبوده و می‌توان صرفا با ارائه مدارک لازم به بانک مربوط، این کار را انجام داد.

این گونه تسهیلات نسبت به سایر انواع وام مانند وام خرید خودرو سریع‌تر پرداخت می‌شود. به همین دلیل، خیلی از افراد متقاضی دریافت آن هستند. در ادامه، تمام شرایط دریافت آن را بیان کرده‌ایم.

شش‌دانگ بودن سند ملک

یکی از شروطی که معمولا تمام بانک‌ها برای دریافت چنین وام میلیاردی با سند ملکی در نظر می‌گیرند، شش‌دانگ بودن سند متقاضی است. به این صورت که تمام ملک به نام خود فرد بوده و مشکلی از این بابت نداشته باشد.

به این نکته دقت داشته باشید که سند ملک باید توسط دفاتر اسناد رسمی تنظیم شده تا از اعتباری کافی برخوردار باشد. همچنین، درصورتی‌که قبلا با این سند، وامی دریافت کرده باشید، نمی‌توانید با آن تسهیلات دیگری اخذ نمایید.

به‌عنوان مثال، درصورتی‌که سند ملک شما در رهن سایر موسسات قرار داشته باشد، بانک این سند را برای دریافت چنین وامی قبول نخواهد کرد. به همین دلیل، حتما قبل از اقدام برای دریافت این تسهیلات، به این موضوع توجه کافی داشته باشید.

خوش‌حساب بودن مشتری

مطمئنا برای دریافت چنین وام میلیاردی با سند ملکی، تمام سوابق فرد بررسی می‌شود. درصورتی‌که فرد سابقه خوبی در خوش‌حسابی داشته باشد، بانک مشکلی در پرداخت این وام نخواهد داشت.

اما اگر فرد قبلا وامی گرفته که هنوز آن را تسویه نکرده است، یکی از شرایط دریافت این تسهیلات را نخواهد داشت. همچنین، درصورت داشتن چک برگشتی یا بدهی به بانک‌های دیگر، فرد نمی‌تواند وام با سند ملکی را دریافت کند.

به همین دلیل، توصیه شده حتما نسبت به پرداخت تمامی بدهی‌های خود در زمان‌های مقرر توجه کنید. همچنین، سعی کنید هیچ‌یک از چک‌های شما برگشت نخورند.

برای دریافت وام روی سند ملکی چه مدارکی لازم است؟

به‌طور معمول مشتریان برای دریافت چنین وامی باید مدارکی جهت احراز هویت و محل سکونت خود به بانک اعطا کنند. در ادامه تمامی مدارک مورد نیاز را بیان کرده‌ایم:

  • فرد باید از تمامی تصاویر صفحات شناسنامه خود کپی گرفته و آن را به بانک تحویل دهد.
  • گرفتن کپی کارت ملی برای تمامی متقاضیان الزامی است.
  • گواهی اشتغال ‌به‌ کار نیز یکی از دیگر از مدارک مورد نیاز است. همچنین در اکثر مواقع، بانک‌ها تعهد کسر از حقوق و
  • مدارک مورد نیاز برای تعیین میزان حقوق دریافتی را ازمشتری می‌خواهند.
  • متقاضی باید کپی برابر اصل مدارک مالکیت خود را به بانک تحویل دهد.

در نهایت اگر باتوجه به توضیحات فوق شرایط دریافت وام روی سند ملکی را ندارید، برای تامین سرمایه میتوانید از وام با سند خودرو نیز استفاده کنید.

چگونگی دریافت وام با سند ملکی

برای دریافت این وام باید مراحلی را طی کنید. البته مراحل و مدارک مورد نیاز برای هر بانک ممکن است متفاوت باشد. اما به‌طور کلی، در اکثر بانک‌ها نحوه دریافت این تسهیلات به‌شرح زیر است.

افتتاح حساب در بانک

اولین مرحله برای دریافت وام، افتتاح حساب در آن بانک است. در‌صورتی‌که متقاضی حسابی در هیچ‌‌یک از شعب آن بانک نداشته باشد، باید نسبت به افتتاح آن اقدام کند.

البته اگر فرد قبلا در آن بانک حسابی ایجاد کرده باشد، دیگر نیازی به انجام این مرحله نبوده و فرد یک گام جلوتر قرار می‌گیرد.

بررسی مدارک متقاضی توسط بانک

بعد از طی مرحله افتتاح حساب، بانک مدارک ارسالی توسط مشتری را بررسی می‌کند. در این مرحله، باید سند ارائه‌شده به‌طور کامل به نام خود فرد باشد.

درصورتی‌که سند مشکلی داشته باشد، بانک وامی برای آن در نظر نمی‌گیرد. به‌عنوان مثال، درصورتی‌که سند شش‌دانگ نباشد، فرد نمی‌تواند برای دریافت وام از آن بانک اقدام کند.

همچنین علاوه‌بر سند، خوش‌حسابی متقاضی توسط بانک مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگر متقاضی چک برگشتی یا بدهی قبلی نداشته باشد، این مرحله را نیز پشت‌سر خواهد گذاشت.

اعطای تسهیلات

درصورتی‌که متقاضی مراحل قبلی را به‌خوبی پشت‌ سر بگذارد، بانک معمولا طی مدت مشخصی تسهیلات را به حساب مشتری واریز خواهد کرد.

بازپرداخت وام با سند ملکی چقدر است؟

یکی از نکات مهمی که قبل از انتخاب وام باید به آن توجه کرد، میزان بازپرداخت چنین تسهیلاتی است. به‌طور معمول، بانک‌ها برای وام‌های فوری خود سود 18درصد را در نظر می‌گیرند.

بسته ‌به اینکه مدت بازپرداخت وام چقدر باشد، مبلغ پرداختی برای هر ماه متفاوت خواهد بود. در ادامه چندین مثال از میزان بازپرداخت هر یک از وام بیان کرده‌ایم تا بیشتر این موضوع را درک کنید:

  • اگر برای دریافت وام ۵۰۰ میلیونی با سند ملکی و سود 18 درصد اقدام کرده باشید و بازپرداخت آن 5 ساله باشد، باید به‌صورت ماهانه حدود 12میلیون و 700هزار تومان قسط پرداخت کنید. مطمئنا درصورتی‌که مبلغ این تسهیلات کمتر باشد، قسط آن هم به همان میزان کاهش پیدا خواهد کرد. به‌عنوان مثال وام ۲۰۰ میلیونی با سند ملکی اقساط کمتری خواهد داشت.
  • اگر وام 100 میلیونی با سود 18درصد دریافت کرده باشید، با توجه به زمان بازپرداخت آن، میزان قسط متفاوتی خواهد داشت. درصورتی‌که بازپرداخت آن 3 و 5 ساله باشد، به‌ترتیب ماهانه 3میلیون و 600 و 2میلیون و 500هزارتومان به آن تعلق خواهد گرفت.

وام ۵۰۰ میلیونی با سند ملکی بانک مسکن

یکی از بهترین بانک‌هایی که در این سال‌ها تعداد زیادی وام با سند ملکی به متقاضیان پرداخت کرده‌، بانک مسکن است.

این بانک نسبت‌به سایر همتایان خود، مبالغ بالاتری برای این چنین تسهیلاتی در نظر می‌گیرد. همچنین، با توجه به فعالیت تخصصی بانک مسکن در این حوزه، اکثر متقاضیان برای دریافت وام فوری به این مجموعه مراجعه می‌کنند

بانک مسکن معمولا طرح‌های بیشتری برای دریافت وام با ضمانت سند ملکی ارائه می‌کند. به‌عنوان مثال، در گذشته مسکن مهر توسط همین بانک ارائه شده بود.

در این سال‌ها نیز طرح‌های زیادی درحال اجرا هستند. به‌عنوان مثال، مسکن حمایتی یکی از بهترین این طرح‌هاست. همچنین، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این بانک، تسهیلات جعاله و وام‌ مسکن روستایی با ضمانت سند ملکی دریافت کنند.

در این روزها و با توجه به میزان تورمی که در همه حوزه‌ها وجود دارد، بانک مسکن نیز برای کمک به مشتریان خود، مبلغ وام‌های فوری خود را افزایش داده است. به‌طوری که شما می‌توانید وام با مبلغ 500 میلیون تومان از این بانک با ارائه سند ملک به‌عنوان ضمانت دریافت کنید.
 

وام بانک کشاورزی با سند ملکی

بانک کشاورزی نیز از دیگر بانک‌هایی است که در این سال‌ها وام‌های زیادی با ضمانت سند ملکی ارائه کرده است.طبق اطلاعیه این بانک، به متقاضیانی که قصد دریافت وام با سند ملکی را دارند، تسهیلاتی با ارزش حدود 40 تا 45درصد ارزش سند ملک تعلق می‌گیرد.

برای اینکه بتوانید از مبلغ دقیق وام دریافتی مطلع شوید، باید مدارک خود را به بانک تحویل دهید. در ادامه کارشناس بانک ارزش ملک شما را تعیین کرده و سپس براساس آن، مبلغ وام نیز مشخص خواهد شد.

بانک کشاورزی برای این‌چنین تسهیلاتی، سود 14درصد را در نظر گرفته است. به‌طور معمول نیز بازپرداخت این وام تا 5 سال امکان‌پذیر است. البته بانک اعلام کرده درصورتی‌که فرد خوش‌حساب باشد، می‌توان این مدت را افزایش داد.

جهت مشاهده شرایط کامل وام بانک کشاورزی با سند ملکی، کلیک کنید تا از شرایط و مدارک کامل جهت دریافت این وام مطلع شوید.

به‌طور معمول این گونه وام‌ها در کمتر از یک ماه بسته‌ به شرایط متقاضی پرداخت می‌شوند. درصورتی‌که مشکلی در مدارک ارسالی مشتری وجود داشته باشد، ممکن است این زمان افزایش پیدا کند.

وام ۵۰۰ میلیونی با سند ملکی بانک صادرات

بانک صادرات نیز رقابت زیادی با سایر بانک‌ها داشته و چندین طرح مختلف برای اعطای وام به متقاضیان در نظر گرفته است. برخی از این طرح‌ها بدون ضامن بوده و می‌توان از سند ملکی برای ضمانت بهره گرفت.

افرادی که متقاضی دریافت وام با سند ملکی هستند، می‌توانند به این بانک مراجعه کرده و تمام مدارک مورد نیاز را تحویل دهند. دقت داشته باشید که این وام نیاز به ضامن رسمی نداشته و تنها با ارائه سند ملکی قابل دریافت است.

در واقع بانک به‌جای ضامن، سند ملک را به‌عنوان ضمانت قبول می‌کند. با این کار، بانک می‌تواند درصورت عدم پرداخت اقساط توسط فرد، از سند ملک به‌عنوان وثیقه استفاده کند. در این شرایط معمولا ملک به‌فروش رسیده و از مبلغ آن برای جایگزینی مبلغ وام استفاده می‌شود.

این بانک نیز به‌تازگی مبلغ وام‌های فوری خود را افزایش داده است. متقاضیانی که قصد دریافت تسهیلات با ضمانت سند ملکی دارند، می‌توانند تا سقف 500 میلیون تومان از این بانک وام دریافت کنند.

وام بانک سامان با سند ملکی

یکی دیگر از بانک هایی که تسهیلات را با ضمانت سند ملکی ارائه می دهد، بانک سامان میباشد. بیشتر افراد این تسهیلات را با وام با سند ملکی اشتباه میگیرند! این نوع تسهیلات بانک سامان برای خرید مسکن ارائه میشود و شما میتوانید با به ضمانت گذاشتن سند ملک خود اقدام به خرید مسکن کنید.
چنانچه نیازمند کسب اطلاعات دقیق و بیشتر از وام بانک سامان با سند ملکی میباشید، به صفحه مربوطه آن در مجله خبری پاسارگاد مراجعه کنید.

وام ۵۰۰ میلیونی با سند ملکی بانک ملت

بانک ملت نیز یکی دیگر از معتبرترین بانک‌هایی است که درحال‌حاضر، وام‌هایی با مبلغ قابل توجهی به متقاضیان اعطا می‌کند.

بانک ملت این امکان را برای متقاضیان فراهم کرده تا بدون ضامن و صرفا گذاشتن سند ملک به‌عنوان وثیقه، بتوانند وام دلخواه خود را دریافت نمایند.

به‌تازگی مبلغ وام فوری این بانک تا سقف 500 میلیون تومان اعلام شده است. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که متقاضیان می‌توانند از سند ملک خود و حتی بستگان درجه یک برای دریافت تسهیلات استفاده کنند.

به این موضوع نیز توجه داشته باشید که بانک ملت ممکن است در ماه‌های آینده، نسبت ‌به افزایش مبلغ طرح‌های خود اقدام کند.
 

وام با سند ملکی بانک ملی

در بین بانک‌های کشور، بانک ملی در این سال‌ها اعتبار بسیاری کسب کرده و وام‌های زیادی نیز به متقاضیان خود اعطا کرده است. بانک ملی بودجه خوبی هم در اختیار داشته و می‌تواند وام‌هایی با مبالغ بالا به مشتریان اعطا کند. این بانک همچنین امکان دریافت وام با استفاده از سند ملکی را فراهم کرده است.

طرح‌هایی که توسط این بانک برای دریافت وام با ضمانت سند خانه ارائه شده‌اند، قابل توجه هستند. درصورتی‌که مایل به اطلاع از تمام طرح‌های این بانک هستید، می‌توانید به یکی از شعب آن مراجعه کنید. همچنین تسهیلات بدون ضامن این بانک، همچون وام فوری با سفته بانک ملی، طرفداران زیادی پیدا کرده است و میتواند از گزینه های مورد نظر شما باشد.

اخبار مرتبط
هر وام شرایط ویژه خود را دارد، از شرایط این وام قرض‌الحسنه بانک مهر ایران می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
مدت بازپرداخت وام حداقل سه ماه و حداکثر ۴۸ ماه به انتخاب شما می­ باشد. مبلغ وام قابل پرداخت، از ۵۰ میلیون ریال الی ۳ میلیارد ریال می ­باشد و در صورت تسویه بخشی یا کل آن، امکان اعطای وام جدید با کسب امتیاز مجدد، وجود دارد. امتیاز میانگین حساب، تا ۵ سال به صورت تجمیعی قابل استفاده است. حداقل مدت احتساب میانگین حساب جهت بهره­ مندی از وام، سه ماه می­ باشد.
بر اساس تفاهمنامه معاونت توسعه روستایی روستایی و مناطق محروم کشور با معاونت رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، وام اشتغال ۲۰۰ میلیون‌تومانی به زوجین روستایی متولد دهه ۶۰ با بهره بانکی چهار درصد امسال پرداخت می شود.
در سال ۱۴۰۳ مبلغ مشخصی به هر یک از زوجین در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا می‌شود. وام ازدواج باتوجه‌ به سن افراد تعیین می‌گردد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها