پنجشنبه, 7 تیر 1403 2024,June

متقاضیان دریافت زمین بخوانند

02 خرداد 1403
متقاضیان دریافت زمین بخوانند

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: ۲۸۰۰ خانوار در قالب طرح جوانی جمعیت در ۶ شهر استان تهران صاحب زمین شدند.

به گزارش بانک اول حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر در قالب طرح جوانی جمعیت در تمامی شهرهای استان تهران تمهیدات لازم برای الحاق اراضی در دست انجام است گفت: تا به امروز به بیش از ۲۸۰۰ خانوار در شهرهای رباط کریم، اسلامشهر، دماوند، فیروزکوه، پیشوا، پاکدشت اختصاص یافته است.


 وی افزود: اداره کل راه وشهرسازی استان تهران برای تامین زمین و الحاق اراضی در شهرهای مختلف استان تهران جدیت تمام دارد و تا به امروز هم ۳هزار و۴۰۰ هکتار اراضی برای پروژه های نهضت ملی مسکن الحاق شده و برای قانون جوانی جمعیت هم این الحاق اراضی ادامه دارد.

جنتی گفت: عملیات ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در قالب ویلایی سازی در شهر ایوانکی در حال انجام است و این سیاست را ما با در شهرهای که اراضی در آنها وجود داشته باشد دنبال می‌کنیم.

اخبار مرتبط
اهدای زمین رایگان، فروش متری مسکن، ساخت یک میلیون خانه، احداث واحدهای استیجاری، واگذاری خانه ۷۵ متری به زوج‌های جوان و استفاده از ۲.۵ میلیون مسکن خالی، شعارهای این روزهای نامزدها را تشکیل می‌دهد که برخی در حال اجراست، تعدادی بی‌نتیجه مانده، بعضی واقع‌بینانه است و برخی دیگر نسبتی با قوانین بالادستی ندارد.
متوسط نرخ بهره ثابت وام‌های مسکن ۳۰ ساله که بسیار در آمریکا محبوب است، اوایل ماه آوریل با حدود ۷ درصد آغاز کرد و قبل از اینکه در ماه مه اندکی کاهش یابد، تا اواسط آوریل به بیش از ۷.۵ درصد رسید. این نرخ اکنون حدود ۷ درصد است.
ساخت مسکن مهر را باید یکی از بزرگترین پروژه‌های مسکن سازی در کشور دانست چرا که بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی بانک مرکزی برای بیش از دو میلیون واحد مسکونی پرداخت شد و اگر چه هنوز هم تمام واحدهای مسکونی این پروژه تکمیل و تحویل نشده است اما تا حدودی در برخی مناطق کشور توانست برخی از اقشار مردم به خصوص دهک های پایین جامعه را خانه دار کند.
این کارشناس سیاست گذاری مسکن بیان کرد: حضور و مشارکت مردم موجب کاهش زمان ساخت خواهد شد و با کوتاه شدن زمان ساخت، با توجه به کمتر شدن آثار تورم در این حوزه، هزینه پروژه‌ها نیز کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین با حضور مردم در میدان ساخت مسکن کیفیت نیز افزایش می‌یابد. لازمه این مهم تنها همراهی دولت و تأمین زمین، خدمات زیربنایی و تسهیلات بانکی است که باید در دستورکار قرار گیرد و پیشران تولید با مشارکت مردم واقع شود. همچنین به‌کارگیری ظرفیت بخش خصوصی، تشکل‌ها و تعاونی‌ها نیز گامی مؤثر است که می‌تواند م

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها