یکشنبه, 27 خرداد 1403 2024,June

احتمال ریزش دلار تا 52 هزار تومان

03 خرداد 1403
 احتمال ریزش دلار تا 52 هزار تومان
دلار آزاد اوایل امسال را با نرخ‌های حدود ۵۴ هزار تومان شروع کرده بود

به گزارش بانک اول دلار آزاد اوایل امسال را با نرخ‌های حدود ۵۴ هزار تومان شروع کرده بود و با تشدید تنش‌های سیاسی بویژه پس از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت فرماندهان ایرانی، به سمت ۷۰ هزار تومان جهش کرد، اما پس از عملیات وعده صادق، روند معکوس شد و حالا در روندی پرسرعت در حال عقب‌نشینی به نرخ‌های قبلی است.

دنیای اقتصاد نوشت : در اردیبهشت چند اتفاق دیگر هم رخ داد که محاسبات بازار درباره کاهش قیمت‌ها را قطعی‌تر کرد. سفر رئیس‌کل بانک مرکزی به عربستان و اخباری که پیرامون گشایش‌های ارزی به بیرون درز کرد، یکی از مهمترین سیگنال‌ها بود.

مدتی بعد محمدرضا فرزین در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی ایران از گشایش‌های ارزی جدید پرده برداشت. بلافاصله بعد از این صحبت‌ها بود که فعالان اقتصادی اقلیم کردستان عراق از افزایش ترددها در این اقلیم و احتمال مداخله بازارساز در بازار سلیمانیه خبر داد.

از طرفی برخی تحلیلگران تکنیکال چنین اظهار کرده‌اند که حمایت ۵۷ هزار تومان برای فعالان بازار خیلی مهم است و در صورت از دست رفتن آن، رسیدن به نرخ ۵۲ تا ۵۳ هزار تومان بعید نیست.

اخبار مرتبط
مدیر ارز بازرگانی و عملیات ارزی مرکز مبادله ایران به این پرسش که چه افراد یا گروه‌هایی در تالار ارز توافقی امکان مبادله ارز خواهند داشت، این‌گونه پاسخ داد: تمام صادرکنندگان مشمول بند (۲) ماده (۸) آیین نامه اجرایی تبصره (۶) بند (ح) ماده (۲) مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ که ملزم به ایفای معادل ۹۰ درصد ارزش پروانه صادراتی خود به یک یا ترکیبی از روش‌های برگشت ارز به تشخیص خودشان هستند، می‌توانند ارز ناشی از صادرات خود را در این بازار به فروش برسانند.
متقاضیان می توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال(۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۲۷ خرداد ماه، در این حراج شرکت کنند.
بازار امروز شاهد روند صعودی عمده قیمت ها نسبت به روز گذشته است.
سکه، هفته گذشته را با بازدهی منفی به پایان رساند. حالا با توجه به شروع تعطیلات عید قربان در هفته جاری، برای بازار سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها