جمعه, 27 مهر 1403 2024,October

افت ۱۷ هزار واحدی شاخص بورس

05 خرداد 1403
افت ۱۷ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بازار سرمایه امروز (شنبه) ۱۶ هزار و ۹۶۸ واحد افت کرد و در کانال دو میلیون و ۹۷ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش بانک اول  شاخص کل بازار سرمایه امروز ۰.۸ درصد کاهش یافت. شاخص هم وزن نیز ۰.۶۲ درصد افت کرد و در کانال ۶۸۹ هزار واحدی قرار گرفت.

در این بازار ۲۳۷ هزار معامله به ارزش ۴۸ هزار میلیارد ریال انجام شد.

امروز به ترتیب نمادهای فولاد، فملی، شپنا و فارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه گذاشتند. در مقابل نمادهای کویر و تایرا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

شاخص کل فرابورس هم ۰.۸۹ درصد افت کرد و در کانال ۲۲ هزار و ۸۴۳ واحد قرار گرفت.

در این بازار بیشترین حجم معاملات به گروه فلزات اساسی و خودرو رسید./ایسنا

اخبار مرتبط
روز چهارشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۳۵۱۷ واحد کاهش داشت و در عدد دو میلیون و ۶۵ هزار و ۷۴۴ واحد ایستاد. این در حالی است که در چهار روز کاری از ۱۷ تا ۲۲ مهرماه شاخص کل به ترتیب ۳۴۲۲، ۲۴۵۳، ۱۴هزار و ۱۱۰۵واحد افزایش داشت.
روز سه‌شنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۲۱ هزار و ۷۳۰ واحد کاهش داشت و در عدد دو میلیون و ۶۹ هزار و ۶۲ واحد ایستاد. این در حالی است که در چهار روز کاری تا یکشنبه شاخص کل به ترتیب ۳۴۲۲، ۲۴۵۳، ۱۴هزار و ۱۱۰۵واحد افزایش داشت.
شاخص کل بازار سرمایه امروز (دوشنبه ۲۳ مهر) ۲۴ هزار و ۷۶۴ واحد افت کرد و در کانال دو میلیون میلیون ۸۹ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۱.۱۷ درصد ریزش کرد. شاخص هم وزن ۰.۸۹ درصد افت کرد و در کانال ۶۹۰ هزار واحدی قرار گرفت.
البته رویکرد جدید صندوق توسعه آن است که سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را جایگزین سیاست پرداخت منابع ارزی به منظور دریافت سود کند. در صورت پرداخت ۷۰۰ میلیارد تومان تعهد صندوق به بورس تمام می‌شود اما با توجه به مصوبه‌ای که اخذ شده هیات عامل صندوق توسعه ملی مجاز است روند سرمایه‌گذاری در بورس را ادامه دهد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها