یکشنبه, 15 مهر 1403 2024,October

ممنوعیت واردات آیفون لغو می‌شود + عکس

05 خرداد 1403
 ممنوعیت واردات آیفون لغو می‌شود + عکس

به گزارش بانک اول  محمد مخبر، رئیس قوه مجریه، یکم خرداد ماه، مصوبه هیئت وزیران در خصوص اصلاح تعرفه واردات کالاها را ابلاغ کرده است که در بخشی از آن احتمال رفع ممنوعیت واردات آیفون مطرح شده است.

در ردیف ۲۲۶ فهرست اصلاحات تعرفه‌ای سال ۱۴۰۳،‌ سود بازرگانی گوشی‌های اپل،‌ در صورت لغو ممنوعیت، ۹۶ درصد تعیین شده است. در این بخش آمده است: «با توجه ممنوعیت واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل، در صورت لغو ممنوعیت آن در آینده توسط مراجع ذی‌صلاح، سود بازرگانی آن به میزان ۹۶ درصد پیش‌بینی خواهد شد.» بنابراین به نظر می‌رسد احتمال رفع ممنوعیت واردات آیفون در سال جاری وجود دارد.

همچنین در ردیف ۲۲۵ این مصوبه، سود بازرگانی گوشی‌های هوشمند کمتر از ۱۵۰ دلار، ۶ درصد و بالای ۶۰۰ دلار، ۲۸ درصد تعیین شده است.

اخبار مرتبط
خانواده‌ی آیفون ۱۶ هم مثل گوشی‌های دو نسل قبلی آیفون که ممنوعیت واردات دارند و رجیستر نمی‌شوند، همچنان در ایران طرفدار دارند و خریده می‌شوند. همان‌طور که سال گذشته هم طرفداران شرکت اپل از گوشی‌های آیفون ۱۵ به‌گرمی استقبال کرده بودند، امسال هم آیفون ۱۶، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس هم‌زمان با عرضه‌ی جهانی وارد ایران شدند و مورد توجه قرار گرفتند.
آیفون ۱۶ با ارتقاءهای قابل توجهی نسبت به آیفون ۱۳، یک انتخاب جذاب برای علاقه‌مندان به فناوری است. اگرچه برخی ویژگی‌های شاخص مانند حافظه پایه ۲۵۶ گیگابایتی و نمایشگر پروموشن ۱۲۰ هرتزی در این مدل وجود ندارد، اما مجموعه‌ای از بهبودها، آیفون ۱۶ را به یک گوشی هوشمند قدرتمند تبدیل کرده است. دوربین‌های بهبود یافته، پردازنده سریع‌تر و طراحی جدید، از جمله ویژگی‌هایی هستند که این گوشی را از نسل قبلی خود متمایز می‌کنند.
در این ویدیوی آزمایش باتری، آیفون‌های جدید در برابر نسخه‌های قبلی خود و همچنین گلکسی S۲۴ اولترا سامسونگ قرار گرفته‌اند. گوشی پرچمدار سامسونگ با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی خود که ۱۲ ساعت و ۳۱ دقیقه دوام می‌آورد، برنده اصلی این رقابت بوده است. عملکرد باتری سری آیفون ۱۶
آیفون 16 از یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با فاصله کانونی 26 میلی‌متری، پیکسل‌های چهارگانه 2 میکرونی، دیافراگم f/1.6 و لرزشگیر سنسور شیفت بهره می‌برد. این دوربین می‌تواند یک تصویر 48 مگاپیکسلی را با یک تصویر 12 مگاپیکسلی که پیکسل‌های آن با هم ادغام شده، تلفیق کند و با ثبت نور بیشتر، یک عکس 24 مگاپیکسلی به‌دست آورد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها