دوشنبه, 18 تیر 1403 2024,July

مبلغ سومین سود سهام عدالت مشخص شد

08 خرداد 1403
مبلغ سومین سود سهام عدالت مشخص شد

مسئله مهم درباره نحوه دریافت این سود این است که برای دریافت سود سهام عدالت سهامداران نباید به هیج جا مراجعه و هیچ مدرکی را نباید به کسی دهند؛ همچنین سهامداران بدانند که برای دریافت سود سهام عدالت نباید روی هیچ لینکی کلیک کنند.

به گزارش بانک اول قرار بود سود سهام عدالت، طی دو مرحله به حساب سهامداران این سود واریز شود؛ اما به دلیل این که برخی شرکت‌ها در واریز این سود بدقولی کردند، واریز این سود در دو مرحله انجام نشد و به مرحله سوم کشیده شد.

انتهای آذر ماه سال گذشته بود که مرحله اول عملکرد مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها به حساب سهامداران واریز شد، مرحله دوم واریز سود سهام عدالت هم ۲۴ اسفندماه بود سودی که بنابر اعلام سازمان بورس در مرحله دوم دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کردند البته که میزان دریافتی سود بستگی به سبد سهام افراد داشت.

درباره این موضوع، در تاریخ ۲۸ فروردین ماه مجید عشقی رئیس سازمان در رسانه ملی توضیح داد: مجموعه اتفاقاتی رخ داد که سبب شد برخی شرکت‌ها تخلفی داشته باشند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. این شرکت‌ها اکثرا با کمبود نقدینگی مواجه هستند ما هم توصیه کردیم که باید سود سهام عدالت پرداخت شود امیدواریم تا خرداد بتوانیم این سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم؛ البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، درباره تاریخ واریز این سود افزود: چند شرکت بخشی از سود سهام عدالت را واریز نکردند و کماکان پیگیری‌ها از سمت سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در حال انجام است. به محض این که سودها دریافت شود زمان واریز آن اطلاع رسانی خواهد شد.

او تاکید داشت: مسئله مهم درباره نحوه دریافت این سود این است که برای دریافت سود سهام عدالت سهامداران نباید به هیج جا مراجعه و هیچ مدرکی را نباید به کسی دهند؛ همچنین سهامداران بدانند که برای دریافت سود سهام عدالت نباید روی هیچ لینکی کلیک کنند.

او در نهایت توضیح داد: زمانی که سود مرحله سوم و تسویه سهام عدالت تعیین تکلیف شد، مثل سال‌های گذشته سود به شماره شبای بانکی افراد که در سامانه سجام اعلام کردند واریز خواهد شد. در نهایت هم سهامداران اخبار مربوط به واریز سود سهام عدالت و دیگر موارد مربوط به این حوزه را تنها از مراجع رسمی پیگیری کنند.

اخبار مرتبط
دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: تاکید می‌شود فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث بدون پرداخت هیچ مبلغی کاملا رایگان است.
زمانی فردی اقدامات مربوط به انحصار وراثت را انجام می‌دهد این شکلی نیست که در لحظه سود سهام عدالت برای آن و دیگر ورثه واریز شود و روند این گونه است که در اولین فرصتی که سود سهام عدالت به تمام مشمولان پرداخت شود سود برای این فرد و سایر وراث واریز خواهد شد یعنی اگر کسی بعد از مرحله اول و دوم واریز همگانی سود سهام عدالت اقدامات انتقال سهام عدالت متوفی خود را انجام داده باشد باید منتظر باشد تا سومین مرحله پرداخت سود سهام عدالت انجام شود تا سود‌ها را یکجا دریافت کند.
وضعیت شرکت‌های بورسی سهام عدالت و نوسان قیمت هر سهم در این گزارش قابل مشاهده است.
در هفته پایانی خردادماه، ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده همچنان تعدادی از شرکت‌ها سود سهام عدالت را بصورت کامل پرداخت نکرده اند و فهرست و اطلاعات این شرکت‌ها را به کمیته تخلفات ارسال کردیم تا با آنها برخورد لازم صورت پذیرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها