یکشنبه, 15 مهر 1403 2024,October

جدول محاسبه همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری

08 خرداد 1403
جدول محاسبه همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری

درباره ی همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان؛ گمانه زنی هایی صورت گرفت که زمان اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان از خرداد ۱۴۰۳ خواهد بود و ما به التفاوت های فروردین و اردیبهشت نیز از این ماه پرداخت خواهد شد.

به گزارش بانک اول وزیر کار نیز در تازه‌ترین اظهارنظر درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان گفته است: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و سایر صندوق‌هایی که تحت پوشش وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی بودند، اجرا، اعمال و پرداخت شد، اما در موضوع همسان سازی باید تامین منابع صورت بگیرد.

متناسب‌سازی حقوق از مطالبات جدی و به حق بازنشستگان است و باید اجرا شود. تلاش می‌کنیم با در اختیار داشتن ۹ هزار میلیارد تومان، مشکلات بازنشستگان را حل و مطالبات آنها را پرداخت کنیم.نعمت‌الله ترکی ادامه داد: در مجموع ۹ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۱ برای این طرح در نظر گرفته شده بود که دولت سهام شرکتی را برای این موضوع به صندوق واگذار کرد که در تلاش هستیم با نقد شدن این سهام متناسب‌سازی را عملیاتی کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: قرار است تا شهریور مطالبات مربوط به اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و البته در مرداد موضوع رتبه‌بندی معلمان و مطالبات فرهنگیان بازنشسته تعیین تکلیف و تسویه شود.

اخبار مرتبط
سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: مرحله سوم ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی از ۲۱ مهرماه سال جاری آغاز خواهد شد و بازنشستگان واجد شرایط می‌توانند برای بهره‌مندی از این تسهیلات اقدام کنند. این وام که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حمایتی دولت برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و مستمری‌بگیران است.
به موجب قانون حمایت از خانواده، زوجه (عیال) دائم بیمه‌شده متوفی در صورت ازدواج مجدد نیز کماکان در زمره بازماندگان واجد شرایط خواهد بود. شوهر بیمه‌شده زن متوفی نیز تنها مشروط بر این‌که تحت تکفل زن و سن او بیشتر از ۶۰ سال باشد یا طبق نظر کمیسیون پزشکی، ازکارافتاده بوده و در هر حال مستمری دریافت نکند، می‌تواند این مستمری را دریافت کند
نایب رئیس مجلس با اشاره به افزایش ۹ درصدی ارزش افزوده به ۱۰ درصد برای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، ضمن تاکید بر اینکه اگر دولت این کار را انجام ندهد مجلس از این موضوع نمی‌گذرد، به رئیس کمیسیون اجتماعی ماموریت داد تا حقوق بازنشستگان و کارگران را به طور جدی پیگیری کند.
محمدی همچنین گفت: در سازمان تأمین‌اجتماعی، سالانه ۴۰۰ هزار نفر بازنشسته می‌شوند که بخش قابل‌توجهی از بازنشستگان با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شده‌اند. شاهد هستیم که افرادی با سن حدود ۴۰ سال که اوج دوره توانایی و تجربه است، بازنشسته می‌شوند و این افراد عموماً از بازار کار خارج نمی‌شوند؛ بلکه با حقوق کمتر و بدون پرداخت حق بیمه جای افراد شاغل را می‌گیرند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها