چهارشنبه, 6 تیر 1403 2024,June

متقاضیان خرید طلا بخوانند

15 خرداد 1403
متقاضیان خرید طلا بخوانند

سخنگوی مرکزی مبادله گفت: در مجموع سی جلسه حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله حدود ۴.۶ تن شمش معامله شده است.

به گزارش  بانک اول به نقل از ایسنا، اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله گفت: از ابتدای عرضه شمش طلا در مرکز مبادله تاکنون سی حراج حضوری در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شده است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: در مجموع این سی جلسه حراج حضوری شمش‌طلا در مرکز مبادله حدود ۴.۶ تن شمش‌معامله شده است و ارزش ریالی این معاملات حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

زمان و جزئیات سی‌ویکمین حراج شمش طلا

او همچنین اظهار کرد: یکشنبه هفته آینده یعنی ۲۰ خردادماه جلسه سی و یک حراج حضوری شمش‌طلا در مرکز مبادله خواهد بود که جزئیات و اطلاعیه آن جهت اطلاع‌رسانی منتشر خواهد شد.

گفتنی است، عرضه کنندگان شمش‌طلا در مرکز مبادله ایران، واردکنندگان شمش‌طلا و تولیدکنندگان داخلی شمش طلا و متقاضیان این تالار هم شامل تولیدکنندگان و سازندگان فعال مصنوعات طلا، فروشندگان عمده شمش‌طلا، خرده فروشان طلای آب‌شده و بانک‌های عامل با تایید بانک مرکزی هستند.

اخبار مرتبط
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
از مجموع ۲۱۵ کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، ۱۷۶ کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۴۶۹ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.
سیزدهمین جلسه حراج سکه طلا امروز دوشنبه مورخ 4 تیرماه ماه 1403، برگزار می شود. این حراج از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می شود و دارایی موضوع سیزدهمین حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال 1386 بانک مرکزی و بدون بسته بندی است.
دارایی طلا در مواجهه با سیاست‌های پولی یا ناپایداری‌های سیاسی ارزش خود را از دست نمی‌دهد و می‌تواند دارایی افراد را در برابر نوسانات ارزی محافظت کند. این موضوع، صندوق‌های طلا را به یکی از گزینه‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها