یکشنبه, 10 تیر 1403 2024,June

بهترین ساعت و روز برای خرید طلا

17 خرداد 1403
بهترین ساعت و روز برای خرید طلا

از آنجا که قیمت طلا در ساعات آغازین و پایانی روز با هم تفاوت دارد، توجه به ساعت مناسب برای معامله طلا اهمیت دارد.

به گزارش بانک اول به‌طور معمول بیشتر طلا‌فروشی‌ها در ایران ساعت۱۰ فعالیت خود را آغاز می‌کنند و تا ساعت۱۲ پاسخگوی مشتریانشان هستند.

عصرها نیز از ساعت ۱۶ تا ۲۱ به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهند.

طلافروشان عموما پیش از ساعت۱۱ قیمت نهایی طلا را اعلام نمی‌کنند و قیمت‌ها معمولا ساعت۱۲ به بعد واقعی می‌شود. بنابراین خرید طلا قبل از ساعت۱۲ ظهر پیشنهاد نمی‌شود.

بهترین زمان برای خرید و فروش طلا ساعاتی است که بازار از ثبات کافی برخوردار است.

صبح و ساعات اولیه بازگشایی بازار زمان مناسبی برای خرید نیست چرا که نوسانات بازار ارز و طلا در این زمان زیاد است اما بعدازظهر بازار ثبات بیشتری دارد.

بنابراین، اگر قصد خرید طلا دارید، بهتر است خرید خود را بین ساعات یک تا ۵ عصر به بعد انجام دهید که قیمت‌ها واقعی است.

به نوشته همشهری، در مورد قیمت طلا در شب، باید بدانید که قیمت‌ها براساس اونس جهانی طلا و قیمت دلار، لحظه‌ای تعیین می‌شود.

بنابراین آگاه باشید اگر در زمان خرید طلا در شب، طلافروش بخواهد قیمت را براساس نرخ روز بعد محاسبه کند، این اقدام غیرقانونی است چرا که معاملات فردایی غیرقانونی است.

در مورد روز خرید طلا، بهتر است که در ایام کاری و غیرتعطیل خرید کنید؛ یعنی روزهای جمعه و تعطیلات رسمی بهتر است خرید نکنید.

قیمت طلا در روزهای تعطیل تقریبی است و حدود قیمت‌ها براساس قیمت دلار و اونس جهانی طلا تعیین می‌شود.

ضمن آنکه مطابق با قانون نظام صنفی، طلافروشی‌ها موظف هستند روزهای تعطیل مانند جمعه و تعطیلات رسمی تعطیل باشند.

این قانون در راستای تامین امنیت طلافروشی‌هاست. علاوه بر آن قیمت‌ها در این روزها چندان واقعی نیست.

اخبار مرتبط
قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم در معاملات امروز با ۸۹۱ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز ۳۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دادوستد شد.
از مجموع 245 کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، 225 کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و 652 میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.
کارشناسان اقتصادی می‌گویند با شروع تابستان، تقاضا برای دلار افزایش می‌یابد و تا پایان این فصل روند اسکناس آمریکایی را افزایشی می‌دانند. پیش‌بینی آنها در یک ماه آینده وابسته به نتیجه انتخابات است.
روز شنبه قیمت دلار هرات هم به مانند طلا و سکه، به کانال ۶۱ هزار تومان رفت و برگشت داشت و در حالی که معاملات را با نرخ ۶۰ هزار و ۹۰۰ تومان آغاز کرده بود،‌ در نیمه پایانی فعالیت بازار ارز به کانال ۶۱ هزار تومان بازگشت. اسکناس آمریکایی معاملات پشت خطی را هم با نرخ ۶۱ هزار و ۵۳۰ تومان به پایان رساند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها