شنبه, 7 مهر 1403 2024,September

گزارش روزانه بورس ۱۹خرداد/ ریزش ۱۸ هزار واحدی شاخص

19 خرداد 1403
گزارش روزانه بورس ۱۹خرداد/ ریزش ۱۸ هزار واحدی شاخص

بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته نیز همانند روز های گذشته با فشار عرضه مواجه بود و روند خروج پول از بازار همچنان ادامه دارد.

به گزارش  بانک اول  بازار سهام اولین روز کاری هفته اگرچه محدودیت دامنه ی نوسان ها ادامه داشت، اما در اکثر سهام فشار عرضه مشاهده می شد. این در حالی است که بررسی معاملات روزهای گذشته نیز نشان می دهد خروچ پول های سنگینی از بازار در حال وقوع است. 

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 18 هزار واحدی به 2 میلیون و 63 هزار واحد رسید. همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن با ریزشی 3600 واحدی به ارتفاع 675هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «فولاد» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «شگویا» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «وتجارت» و «وبملت» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «شفام»، «خاور» و «فزر» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 16 اردیبهشت ماه 1403، مبلغ 2 هزار میلیارد و 190 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 570 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 48نماد در محدوده مثبت و 390 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 95 نماد در محدوده مثبت و 244 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

اخبار مرتبط
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرده است که جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی مجلس در روز جاری برگزار و حوادث اخیر منطقه، از جمله جنایت‌های رژیم صهیونیستی در ضاحیه بیروت مورد بررسی قرار گرفته است. ساعتی پیش هم جنبش حزب الله خبر شهادت سیدحسن نصرالله را تایید کرد.
در مقابل نماد‌های فولاد و شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند. شاخص کل فرابورس نیز امروز ۰.۰۵ درصد رشد کرد و در کانال ۲۲ هزار و ۳۰۸ واحدی ایستاد
ارزش معاملاتی گروه فلزات اساسی بیش از 488 میلیارد تومان ثبت شد عددی که در روز دوشنبه برای گروه بانکی ثبت شده بود بیش از 300 میلیارد تومان بود که به عنوان رکورد خوبی در سال 1403 محسوب می‌شد اما در روز جاری فلزات اساسی این رکورد را جابه‌جا کردند و در رتبه اول برترین ارزش معاملاتی در بازار بورس تهران قرار گرفتند.
امروز شاخص هم‌وزن هم با افزایش ۱۰ هزار و ۳۲ واحد به رقم ۷۰۵ هزار و ۹۹۲ واحد رسید. بیش از ۲۸۶ هزار فقره معامله به ارزش ۷۱۰۳ میلیارد تومان در بازار سهام انجام شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها