چهارشنبه, 6 تیر 1403 2024,June

هشت ارز دیجیتال با محبوبیت ناگهانی بین خریداران ایرانی +بازدهی سالانه رمز‌ارزهای محبوب ایرانی‌ها

21 خرداد 1403
هشت ارز دیجیتال با محبوبیت ناگهانی بین خریداران ایرانی  +بازدهی سالانه رمز‌ارزهای محبوب ایرانی‌ها

خرید بیت‌کوین برای سرمایه‌گذاران ایرانی حوزه رمزارز از یک سال قبل به این طرف می‌توانسته سود ۱۸۵ درصدی داشته باشد، اما آن‌هایی که دل شیر و علم غیب داشتند و سراغ په‌په رفتند، الان به سود هزار و ۳۳۰ درصدی رسیدند. شیبا که اتفاقا جزو رمزارز‌های محبوب سرمایه‌گذاران ایرانی است، در این مدت بازدهی ۲۵۰ درصدی داشته و دوج‌کوین رفتاری شبیه خود بیت‌کوین از خودش نشان داده است. خرید تتر از سال‌های گذشته جایگزینی برای دلار کاغذی بوده و به‌جز رمزارز‌هایی که اسم بردیم، ایرانی‌ها پیگیر فعل‌وانفعالات پولکادات، آدا، ترون و اتریوم نیز هستند.

پولکادات؛ ۵۱ درصد

به گزارش بانک اول خرید پولکادات از یک سال قبل به این طرف برای ایرانی‌ها سود ۵۱ درصدی داشته است. قیمت پولکادات درحال حاضر حدود هفت دلار یعنی ۴۱۴ هزار تومان است، اما اواسط خرداد پارسال خرید پولکادات ۵.۳ دلار هزینه داشته است.

خرید پولکادات به‌خاطر افزایش نرخ ارز در این مدت، به‌جای سود ۳۲ درصدی کمی بیش از ۵۰ درصد برای ایرانی‌ها عایدی داشته است.

پولکادات با سهم تقریبا ۰.۴ درصدی از بازار کریپتو، جایگاه چهاردهم را بین ۳۰ هزار رمزارز فعلی دراختیار دارد.

آدا؛ ۳۶ درصد

آدا یا همان کاردانو یکی از ۱۰ رمزارز برتر فعلی بازار است. تقریبا ۰.۶ درصد از پول موجود در بازار کریپتوف از سوی سرمایه‌گذاران برای خرید آدا هزینه شده و از این بابت با نهمین رمزارز برتر دنیا طرف هستیم.

خرید آدا یک سال قبل کمتر از نیم دلار هزینه داشت که به پول خودمان در آن روز‌ها معادل ۱۹ هزار و ۱۸۰ تومان می‌شد. الان هم آدا کمتر از نیم دلار ارزش دارد، اما تفاوت جزیی قیمت آدا و کنار آن افزایش نرخ ارز باعث می‌شود سود یکساله خرید آدا برای تریدر‌های ایرانی به ۳۶ درصد برسد.

په‌په؛ هزار و ۳۳۰ درصد

خرید په‌په در خرداد سال قبل ریسک بزرگی برای سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال به‌حساب می‌آمد، اما الان آن دسته از افرادی که پولشان را به قورباغه شگفت‌انگیز تبدیل کرده بودند، راضی هستند.

خرید په‌په در این مدت به نرخ دلار سود هزار و ۳۰ درصدی به‌همراه داشته و سرمایه‌گذاران ایرانی از بابت خرید په‌په به سود هزار و ۳۳۰ درصدی رسیده‌اند.

خرید په په خرداد سال قبل حدود ۰.۰۶ تومان خرج برمی‌داشت، اما جهش خیره‌کننده‌ای که در این یک سال شامل په په شده، باعث می‌شود ارزش هر واحد به ۰.۸ تومان برسد. احتمالا به‌همین خاطر جایگاه خود په‌په نیز از یک سال قبل تا الان نکان خورده باشد و به‌جای حضور در جایگاه ۱۱۰، حالا یکی از ۲۰ رمزارز برتر دنیا محسوب شود.

دوج‌کوین؛ ۱۵۱ درصد

دوج‌کوین یکی از رمزارز‌های محبوب ایرانی‌هاست و اتفاقا در یک سال گذشته حدود نزدیک ۱۵۰ درصد برای تریدر‌های ایرانی عایدی داشته است.

خرید دوج‌کوین الان حدود ۰.۱۵ دلار که معادل ۹ هزار و ۳۰۰ تومان است، تمام می‌شود، اما آن‌هایی که یک سال قبل در چنین روز‌هایی سراغ خرید دوج‌کوین رفتند، ۰.۰۷ دلار یعنی چیزی نزدیک سه هزار و ۷۰۰ تومان هزینه کردند.

خرید دوج‌کوین به‌این ترتیب سود ۱۱۸ درصدی برای داشته که این عدد برای تریدر‌های ایرانی معادل ۱۵۱ درصد محاسبه می‌شود.

ترون؛ ۵۶ درصد

ترون جایگاه سال گذشته خودش را در بازار از دست داده و به‌جای حضور در جمع ۱۰ رمزارز برتر بازار حالا به رتبه پانزدهم سقوط کرده است. با این حال خرید ترون برای سرمایه‌گذاران ایرانی نسبت به نیمه خرداد پارسال با سود ۵۶ درصدی همراه بوده است.

خرید ترون آن زمان چهار هزار و ۱۰۰ تومان هزینه داشته، اما افزایش قیمت TRX باعث شده ارزش این ارز دیجیتال حالا به‌پول خودمان به شش هزار و ۵۰۰ تومان برسد.

شیبا؛ ۲۵۰ درصد

شیبا عین دوج‌کوین جزو رمزارز‌های مورد علاقه ایرانی‌هاست. یکی دیگر از میم‌کوین‌های معروف حوزه رمزارز به‌حساب می‌آید که با نرخ دلار افزایش قیمت ۱۹۰ درصدی را تجربه می‌کند.

خرید شیبا با این حال برای سرمایه‌گذاران ایرانی حوزه کریپتو سود بیشتری داشته و معادل ۲۵۰ درصد محاسبه می‌شود.

قیمت شیبا به پول خودمان از ۰.۴ تومان به ۱.۴ تومان بدل شده و همین اتفاق سود شگفت‌انگیزی را برای سرماهی‌گذاران ایرانی به‌همراه داشته است.

اتریوم؛ ۱۳۰ درصد

خرید اتریوم از یک سال قبل تا الان نسبت به بیت‌کوین بازدهی کمتری داشته است. قیمت بیت‌کوین به‌عنوان پادشاه بازار کریپتو حدود ۱۵۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته و این عدد برای اتریوم حدود ۱۰۰ درصد محاسبه می‌شود.

خرید اتریوم البته برای سرمایه‌گذاران ایرانی در این مدت با سود ۱۳۰ درصدی پیش می‌رود. هر واحد اتریوم درحال حاضر قریب ۲۲۰ میلیون تومان ارزش دارد، اما یک سال قبل در چنین روز‌هایی قیمت اتریوم به ۹۷ میلیون تومان نمی‌رسید.

اتریوم از نظر جایگاه و اعتبار در بازار، پشت‌سر بیت‌کوین قرار دارد و همین الان صاحب ۱۸ درصد از پول‌های موجودر در بازار است.

تتر؛ ۱۳ درصد

خرید تتر جایگزینی برای دلار کاغذی است و برای سرمایه‌گذاران ایرانی چیزی شبیه خرید دلار به‌حساب می‌آید. هر واحد تتر به‌همین خاطر الان معادل ۵۹ هزار تومان ارزش دارد، اما نیمه خرداد پارسال خرید تتر حدود ۵۱ هزار تومان آب می‌خورد.

خرید تتر به‌این ترتیب سود ۱۳ درصدی در این مدت داشته که نسبت به اغلب رمزارز‌های سرشناس عدد کمتری به‌حساب می‌آید.

تتر به‌خاطر تسلط تقریبا چهار درصدی به بازار، بعد بیت‌کوین و اتریوم سومین رمزارز محبوب دنیاست و آمار‌وارقام غیررسمی نشان می‌دهد حدود ۳۰ درصد حجم تراکنش‌های ایرانی‌ها، بابت خرید تتر و فروش تتر انجام می‌شود.

بازدهی سالانه رمز‌ارزهای محبوب ایرانی‌ها

انواع ارز دیجیتال

خرداد 1402

خرداد 1403

بازدهی

پولکادات

271 هزار تومان

410 هزار تومان

51 درصد

آدا

19 هزار تومان

26 هزار تومان

36 درصد

په‌په

0.06 تومان

0.86 تومان

هزار و 330 درصد

دوج‌کوین

سه هزار و 700 تومان

9 هزار و 300 تومان

151 درصد

ترون

چهار هزار و 150 تومان

شش هزار و 500 تومان

56 درصد

شیبا

0.4 تومان

1.4 تومان

250 درصد

اتریوم

96 میلیون و 400 هزار تومان

221 میلیون تومان

130 درصد

تتر

51 هزار تومان

58 هزار تومان

13 درصد

اخبار مرتبط
محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی نیز در مراسم رونمایی از ریال دیجیتال توضیحاتی درباره اهمیت ریال واحد پول ملی کشورمان اعلام و تصریح کرد: ریال پول ماست و واحد پولی ماست و در تمام مبادلات از آن استفاده می کنیم و به هیچ وجه ریال دیجیتال جایگزین واحد پولی ما نمی شود.
به نظر می‌رسد فعالیت گاوها کمتر شده و خرس‌ها صبورانه منتظر شروع حرکت بعدی خود هستند. در همین حال، برخی آلت‌کوین‌ها بی‌سروصدا افزایش قیمت را تجربه می‌کنند. ، قیمت این ارزهای دیجیتال در چند روز باقیمانده به پایان سه‌ ماهه دوم می‌تواند بین ۱۵ تا ۱۸ درصد افزایش یابد.
تحلیلگران بر این باورند که بیت‌کوین در حال نزدیک شدن به چیزی است که به‌عنوان «شکست آسمان آبی» شناخته می‌شود. این اصطلاح به سناریویی اشاره دارد که در آن یک دارایی بالاتر از تمام سطوح قیمت تاریخی قبلی شکسته و وارد قلمروی ناشناخته می‌شود.
. کسب درآمد از طریق ایردراپ ارز‌های مختلف در تمامی این سال‌ها در جامعه رمزارز‌ها مرسوم بوده است. اعتماد کاربران وفادار تلگرام که به ایده نات کوین رونق داد و در مقابل با لیست شدن این رمزارز جواب گرفت. این که کاربران تلگرام توانستند به درآمد‌های قابل توجهی دست یابند نیز می‌تواند گواهی بر امکانپذیر بودن این ادعا باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها