یکشنبه, 3 تیر 1403 2024,June

تمامی خانواده‌های دارای دو معلول صاحبخانه شدند

22 خرداد 1403
تمامی خانواده‌های دارای دو معلول صاحبخانه شدند

مدیرکل دفتر فنی و تهیه طرح‌های عمرانی بنیاد مسکن گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته تمامی خانواده‌های دارای دو معلول در کشور با حمایت‌های بنیاد مسکن صاحب خانه شدند.

به گزارش بانک اول علی خوئینی مدیرکل دفتر فنی و تهیه طرح های عمرانی بنیاد مسکن در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴ هزار طرح هادی روستایی در سراسر کشور اجرا شده و حدود ۴۰ هزار طرح هم در مرحله مطالعاتی قرار دارد گفت: طرح های هادی روستایی براساس مطالعات و زیستگاه بومی روستاها اجرا می شود.

وی افزود: در حال حاضر از ۵میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی ۳میلیون واحد مقاوم سازی شده که معادل ۵۵ درصد از واحدهای مسکن روستایی کل کشور است که این طرح همچنان ادامه دارد.

او گفت: طبق هدف گذاری انجام شده سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی باید مقاوم سازی شوند که طبق این هدف گذاری صورت گرفته‌ تا به امروز ۳ میلیون واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شده است.

خوئینی  اظهار کرد: تمامی طرح‌های هادی و نوسازی واحدهای مسکن روستایی  با  مشارکت مشاوران و کارشناسان فنی خبره بنیاد مسکن و تحت نظارت آنها ساخته می شود. 

مدیرکل دفتر فنی و تهیه طرح های عمرانی بنیاد مسکن تاکید کرد: هیچ خانواده دو معلولی در کشور بدون مسکن نیستند و تمامی متقاضیان در این بخش صاحب مسکن شده اند و اگر خانواده ای در این بخش  مسکنی در حال ساخت داشت از طریق پرداخت تسهیلات و یا تخصیص مصالح ساختمانی  واحدهای مسکونی آنها را تکمیل می کنیم./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
متوسط نرخ بهره ثابت وام‌های مسکن ۳۰ ساله که بسیار در آمریکا محبوب است، اوایل ماه آوریل با حدود ۷ درصد آغاز کرد و قبل از اینکه در ماه مه اندکی کاهش یابد، تا اواسط آوریل به بیش از ۷.۵ درصد رسید. این نرخ اکنون حدود ۷ درصد است.
ساخت مسکن مهر را باید یکی از بزرگترین پروژه‌های مسکن سازی در کشور دانست چرا که بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی بانک مرکزی برای بیش از دو میلیون واحد مسکونی پرداخت شد و اگر چه هنوز هم تمام واحدهای مسکونی این پروژه تکمیل و تحویل نشده است اما تا حدودی در برخی مناطق کشور توانست برخی از اقشار مردم به خصوص دهک های پایین جامعه را خانه دار کند.
این کارشناس سیاست گذاری مسکن بیان کرد: حضور و مشارکت مردم موجب کاهش زمان ساخت خواهد شد و با کوتاه شدن زمان ساخت، با توجه به کمتر شدن آثار تورم در این حوزه، هزینه پروژه‌ها نیز کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین با حضور مردم در میدان ساخت مسکن کیفیت نیز افزایش می‌یابد. لازمه این مهم تنها همراهی دولت و تأمین زمین، خدمات زیربنایی و تسهیلات بانکی است که باید در دستورکار قرار گیرد و پیشران تولید با مشارکت مردم واقع شود. همچنین به‌کارگیری ظرفیت بخش خصوصی، تشکل‌ها و تعاونی‌ها نیز گامی مؤثر است که می‌تواند م
صفدر کشاورز در جلسه مشترک با رییس سازمان ثبت و روسای کانون سردفتران و مشاورین املاک که در مورد بررسی قانون «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» برگزار شد، گفت: دو قانون درخصوص املاک کشور تصویب شده است که یکی قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور است که نقشه حدنگاری کل کشور را تهیه و اسناد مالکیتش را صادر می‌کند. قانون دوم، قانون «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» است که تکمیل کننده آن قانون است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها