دوشنبه, 4 تیر 1403 2024,June

ریزش ۶ هزار واحدی شاخص کل

23 خرداد 1403
ریزش ۶ هزار واحدی شاخص کل

بازار سهام، آخرین روز کاری هفته را با ریزشی ۶ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش بانک اول ،بازار سهام آخرین روز کاری هفته اگرچه محدودیت دامنه ی نوسان ها ادامه داشت اما بر خلاف روز گذشته، از ابتدای روز با فشار عرضه آغاز به کار کرد.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 6 هزار واحدی به 2 میلیون و 75 هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ریزشی 2 هزار واحدی به ارتفاع 672 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فولاد»، «وامید» و «فملی» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «زاگرس»، «خاور» و «انتخاب» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «وبملت»، «وتجارت» و «فولاد» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «شفام»، «خاور» و «غویتا» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 22 اردیبهشت ماه 1403، مبلغ 2 هزار میلیارد و 700 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 460 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 137 نماد در محدوده مثبت و 286 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 155 نماد در محدوده مثبت و 191 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

اخبار مرتبط
طی سه روز کاری اخیر بازار سرمایه رشد ملایمی را تجربه کرده است. در دومین روز هفته شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۴۳۵۶ واحد افزایش یافت و در عدد دو میلیون و ۴۲ هزار و ۸ واحد ایستاد.
هفته گذشته در خصوص واریز 60 میلیون دلاری منابع از صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه اخباری منتشر شد و قرار بر این بود در مرحله نخست 800 میلیارد تومان به بازار تزریق شود که در این رابطه روح‌اله شریفیان رییس صندوق تثبیت بازار سرمایه این طور عنوان کرده است که این مبلغ واریز شده است و طبق هماهنگی به عمل آمده مقرر شده که صندوق توسعه ملی مابقی ۶۰ میلیون دلار را در ۲ بخش مجزا پرداخت کند.
گفتنی است سه نماد «نوری»، «فملی» و «بوعلی» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «تجلی» و «فصبا» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «خودرو»، «ذوب» و «شپنا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «شفام»، «کرمان» و «گدنا» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.
پنج کارشناس بازار سرمایه از وضعیت بورس تا پایان انتخابات ریاست جمهوری می‌گویند و توصیه‌هایی برای سهامداران دارند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها