دوشنبه, 4 تیر 1403 2024,June

پرداخت وام اشتغال 200 میلیونی به زوجین روستایی با سود ۴درصد

24 خرداد 1403
پرداخت وام اشتغال  200 میلیونی به زوجین روستایی با سود ۴درصد

بر اساس تفاهمنامه معاونت توسعه روستایی روستایی و مناطق محروم کشور با معاونت رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، وام اشتغال ۲۰۰ میلیون‌تومانی به زوجین روستایی متولد دهه ۶۰ با بهره بانکی چهار درصد امسال پرداخت می شود.

به گزارش بانک اول  تفاهمنامه معاونت توسعه روستایی روستایی و مناطق محروم کشور با معاونت رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، برای پرداخت وام اشتغال 200 میلیون‌تومانی قرض الحسنه به زوجین روستایی متولد دهه 60 ، ظهر امروز چهارشنبه در محل معاونت زنان به امضا رسید.

سیدامیرحسین مدنی در مراسم امضای این تفاهمنامه با بیان اینکه هدف این تفاهم نامه حمایت از تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده در مناطق روستایی، عشایری و محروم کشور است گفت: بر اساس تفاهم‌نامه امروز از منابع این معاونت تسهیلات اشتغال 200 میلیون‌تومانی قرض الحسنه 4 درصدی به زوجین روستایی متولد دهه 60 در سال جاری پرداخت می‌شود.

معاون توسعه روستایی روستایی و مناطق محروم کشور ادامه داد: ارائه این تسهیلات با هدف جلوگیری از افزایش سن ازدواج و تسهیل اجرای سیاستهای جوانی جمعیت و فرزند آوری و اجرای برنامه های مشترک در راستای توانمندسازی اقتصادی زنان انجام می شود.

وی با اشاره به توجه ویژه شهید آیت الله رئیسی به روستاها و مناطق محروم با تشریح عملکرد دولت سیزدهم در تکمیل زیرساخت های عمرانی و اشتغال روستایی در حوزه روستایی گفت: در دولت سیزدهم اقدامات بسیار ویژه ای در حوزه روستایی کشور انجام شد که باتوجه نسبت به دولت های قبلی کم نظیر بود.

مدنی افزود: در این دولت 6 هزار و 880  کیلومتر  راه آسفالته  ، 32 هزار کلاس درس، آسفالت معابر 15 هزار روستا ، مقاوم سازی  740 هزارواحد  مسکن روستایی، آبرسانی به  5 هزار 283 روستا  ، دسترسی به اینترنت برای  7500  روستا،  گازرسانی به 6 هزار و 354 روستا، احداث 519  واحد خانه بهداشت، برق رسانی  به 510 آبادی و احداث 242 واحد شبکه مرکز جامع سلامت انجام شد که مجموعا 28 هزار و 527 پروژه با اعتبار بیش از 161 هزار میلیارد تومان در 25 هزار 751 روستا صورت گرفت.

معاون توسعه روستایی روستایی و مناطق محروم کشور درباره آمار اشتغالزایی در روستاهای کشور افزود: در دولت سیزدهم برای 952 هزار و 635 نفر روستایی با تسهیلات 140 همت اشتغالزایی صورت گرفت.
دبیر شورایعالی جهادسازندگی با اشاره به راه اندازی پویش چله خدمت به یاد شهید آیت الله رئیسی گفت: در این پویش بیش از 4 میلیون خدمت توسط بیش از 260 هزار نفر از مردم به یاد شهید آیت الله رئیسی انجام شده است که افتتاح حدود 3 هزار و 700 طرح دولتی نیز به این پویش اضافه خواهد شد.

انسیه خزعلی نیز در این مراسم با بیان گزارشی از میزان وام پرداخت شده به زوجین دهه شصتی روستایی در سال گذشته طی تفاهم قبلی گفت: باید شرایط اعطای وام توسط بانکها تسهیل شود تا افراد بیشتری بتوانند از این وام استفاده کنند.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: باتوجه به اینکه مردان برای اشتغال از روستا به شهرها مهاجرت می کنند این تفاهمنامه در جهت افزایش جمعیت و فرزندآوری و همچنین مهاجرت معکوس روستائیان بسیار موثر خواهد بود.

تسنیم

اخبار مرتبط
با ابلاغ رسمی بانک مرکزی به بانک‌های عامل، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به هر فرد فقط یک بار امکان پذیر خواهد بود.
یادآوری می‌شود افرادی که از طریق متابانک نسبت به افتتاح حساب نیکان نوین اقدام و کارت خود را فعال نمایند می توانند بر اساس میانگین حساب وام قرض الحسنه حداکثر به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال بدون ضامن دریافت نمایند.
بانک برای ضمانت بازپرداخت اقساط این تسهیلات سپرده متقاضی را مسدود کرده و با توجه به اعتبار شغلی وی وام را پرداخت می‌کند. در صورتی که متقاضی وام کارمند دولتی باشد، سپرده وی مسدود نشده و تنها با ارائه یک معرفی نامه از محل کار خود امکان دریافت این وام را دارد.
تسهیلات بانکی با سودهای کم‌بهره به سهامداران شرکت سهام عدالت پرداخت می‌شود. سقف تسهیلات ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها