دوشنبه, 4 تیر 1403 2024,June

حراج سکه و ارتباط آن با بورس

24 خرداد 1403
 حراج سکه و ارتباط آن با بورس

روز دوشنبه، دوازدهمین حراج سکه برگزار شد و براساس اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران؛ 14894 ربع سکه با نرخ 13 میلیون و 394 هزار تومان، 4194 نیم‌ سکه با نرخ 20 میلیون و 873 هزار تومان و 11845 سکه تمام نیز با نرخ 37 میلیون و 518 هزار تومان به فروش رسید. 

به گزارش بانک اول  تاکنون در مجموع 12 حراج برگزار شده، جمعا 178 هزار و 610 قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان حراج تخصیص داده شده است. 

خروج پول از تالار شیشه‌ای و در سمت مقابل استقبال از حراج‌های این چنینی نشان می‌دهد که جریان پول به طور کامل از بازار سهام ناامید شده است که بخت خود را در بازارها و ابزارهای دیگر جست و جو می‌کند.
 
بازاری که می‌توانست به بهترین وجه سرمایه‌های خرد و سیال سطح جامعه را به سمت تامین مالی فعالیت‌های تولیدی سوق دهد و بستری مناسب را برای تحقق شعار سال فراهم کند، این چنین در باتلاق رکود و نزول فرو رفته است و هیچ چشم‌اندازی از بهبود شرایط در آن نیز به چشم نمی‌خورد. 

اخبار مرتبط
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
از مجموع ۲۱۵ کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، ۱۷۶ کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۴۶۹ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.
سیزدهمین جلسه حراج سکه طلا امروز دوشنبه مورخ 4 تیرماه ماه 1403، برگزار می شود. این حراج از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می شود و دارایی موضوع سیزدهمین حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال 1386 بانک مرکزی و بدون بسته بندی است.
دارایی طلا در مواجهه با سیاست‌های پولی یا ناپایداری‌های سیاسی ارزش خود را از دست نمی‌دهد و می‌تواند دارایی افراد را در برابر نوسانات ارزی محافظت کند. این موضوع، صندوق‌های طلا را به یکی از گزینه‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها