ﺳﻪشنبه, 29 خرداد 1403 2024,June

3 سناریو برای سکه در آستانه تعطیلی عید قربان

26 خرداد 1403
3 سناریو برای سکه در آستانه تعطیلی عید قربان

سکه، هفته گذشته را با بازدهی منفی به پایان رساند. حالا با توجه به شروع تعطیلات عید قربان در هفته جاری، برای بازار سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش بانک اول طلا، آخرین هفته از فصل بهار هم از راه رسید. بازارها این هفته را به پیشواز عید قربان می‌روند. ابتدا قیمت طلا و سکه در آخرین روز هفته گذشته را مرور کرده و پس از آن به بررسی زمزمه‌های فعالان در کفت بازار می‌پردازیم.

بازار طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت

ررسی داده‌های اتحادیه طلا و جواهر نشان می‌دهد، در روز پنجشنبه هر گرم طلای 18 عیار، سه میلیون و 311 هزار و 600 تومان قیمت داشت. همچنین ارزش هر سکه امامی نیز 40 میلیون و 150 هزار تومان بود.

هر قطعه سکه بهار آزادی نیز در روز پنجشنبه (24 خرداد) 36 میلیون و 800 هزار تومان و نیم سکه 22 میلیون و 800 هزار تومان قیمت خورد. عملکرد هر دو قطعه سکه نیز به صورت ماهانه منفی ثبت شده است.

روز جمعه نیز ارزش هر اونس طلا به ۲,۳۳۰ دلار رسید. این قیمت نسبت به روز پنجشنبه، افزایش ۰.۵۵ درصدی داشت.

بازدهی منفی سکه در هفته گذشته

هفته گذشته سکه و طلای آبشده بازدهی منفی داشتند. وضعیتی که مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت. برخی از آنها بر این باورند که بازدهی منفی این دو، ناشی از کاهش قیمت اونس طلا در هفته‌ای که گذشت بود. گفتنی است اونس در هفته گذشته بیش از 80 دلار کاهش داشت. گروهی نیز به عرضه شمش طلای در مرکز مبادله و حراج سکه و تاثیر آن بر بازدهی منفی طلای آبشده و سکه اشاره دارند.

تعطیلی عید قربان در کشورهای همسایه تا 10 روز هم طول می‌کشد. همین تعطیلی‌ها موجب شده که برخی از معامله‌گران بگویند بازار طلا و سکه در ایران بیش از آنچه از قیمت دلار اثر بپذیرد، چشمش به اونس طلا باشد.

گفتنی است، هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۳۳ (دو هزار و سیصد و سی و سه ) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۲ درصدی داشته است.

پیش‌بینی قیمت سکه امروز 26 خرداد

به گزارش اقتصادنیوز، پیش‌بینی معامله‌گران درباره قیمت امروز سکه در سه محور قابل بررسی است. برخی معتقدند با توجه به اینکه سکه معاملات روز پنجشنبه را زیر مرز مهم 40 میلیون و 200 هزار تومان و با نرخ 40 میلیون و 150 هزار تومان به پایان برد؛ در صورت ماندگاری در این محدوده و تثبیت روزانه، می‌تواند مسیر کاهشی را با شیب بیشتری ادامه دهد.

به عقیده این گروه اگر سکه زیر مرز 40 میلیون و 200 هزار تومان ماندگار شود، تا مرز حمایتی 39 میلیون و 600 هزار تومان پایین خواهد آمد و همچنین کف جدید 39 میلیون و 200 هزار تومان هم برای فلز گران‌بهای داخلی در دسترس خواهد بود.

گروهی دیگر از معامله‌گران اما با استناد به افزایش قیمت اونس طلا و همچنین پیشروی سکه در جریان معاملات پشت خطی، معتقدند امروز در بازار قیمت سکه از مرز 40 میلیون و 200 گذر کرده و با تثبیت بالای آن وارد فاز افزایشی خواهد شد.

سومین پیش‌بینی قیمت سکه در جریان معاملات امروز به تغییرات حباب قیمتی سکه و طلای آبشده اختصاص دارد. به عقیده معامله‌گران با توجه به بالا بودن حباب اقلام سکه در جریان معاملات روز پنجشنبه و همچنین افزایش قیمت اونس به عنوان یکی از مؤلفه‌های موثر بر قیمت سکه، میل به افزایش در جریان معاملات امروز وجود دارد. به گفته این گروه حباب مثبت طلای آبشده و حرکت افزایشی اونس طلا هم می‌تواند جناح افزایشی را در بازار امروز تقویت کند.

اخبار مرتبط
رئیس اتحادیه طلا جواهر تهران بیان کرد متاسفانه یک شرایط بحرانی و رکود در صنعت طلا و جواهر وجود دارد و همکاران نسبت به هزینه های جاری خود دچار مشکل شده اند و ابراز امیدواری کرد رونق هر چه زودتر به این صنعت بازگردد.
بازار امروز شاهد روند افزایشی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
، از ساعت ۱۲ الی ۱۶ امروز سه شنبه ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۳ در تالار معاملات طلای این مرکز برگزار خواهد شد. متقاضیان می توانستند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال(۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۲۷ خرداد ماه، در این حراج شرکت کنند.
قیمت درهم روز یکشنبه روی رقم ۱۶ هزار و ۶۰ تومانی ایستاد. تتر با کاهش قیمت دلار همراه شد و روی رقم ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومانی معامله شد. قیمت پوند انگلیس با رقم ۷۴ هزار و ۵۶۰ تومانی معامله شد و یورو نیز با افت ۱۰۰ تومانی روی رقم ۶۳ هزار ۹۰ تومانی ایستاد. گفتنی است اسکناس دلار روز یکشنبه با رقم ۴۵ هزار و ۷۴۸ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۲ هزار و ۷۱۵ تومانی عرضه شد و هر یک از این ارزها بیش از ۱۰۰ تومان گران شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها