یکشنبه, 3 تیر 1403 2024,June

یارانه ۵ میلیونی برای هر نفر/ یارانه جدید در راه است؟

26 خرداد 1403
یارانه ۵ میلیونی برای هر نفر/ یارانه جدید در راه است؟

رقمی معادل ۱۱۶ میلیارد یورو به عنوان یارانه پنهان در جداول پیوست بودجه ۱۴۰۳ گنجانده شده، که در صورت ازادسازی این یارانه انرژی، یارانه ریالی نقدی ۵ میلیون تومانی به هر ایرانی تعلق خواهد گرفت.

به گزارش بانک اول به نقل از تسنیم، مبنای محاسبه این یارانه پنهان نرخ ارز نیمایی بوده است. از سوی دیگر اگر قرار باشد این یارانه پنهان به حلقه آخر زنجیره مصرف به صورت مستقیم تخصیص داده شود، با احتساب نرخ تسعیر 40 هزار تومان و جمعیت یارانه بگیر 85 میلیون نفری به هر شخص 5 میلیون تومان در ماه یارانه جدید تعلق خواهد گرفت.

اخبار مرتبط
رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت ۳۲.۵ هزار میلیارد تومان بابت یارانه نقدی در خرداد ماه خبر داد.
بهادری جهرمی اظهار کرد: حوزه سلامت هم جزو حوزه های اولویت دار دولت است و روزانه در ابتدای این دولت، با ۷۰۹ متوفای کرونایی مواجه بود که در این دولت به صفر رسید. شهید رئیسی به حوزه درمان و سلامت توجه ویژه ای کرد. شورای عالی سلامت را بعد از ۱۰ سال احیا کرد. درمان کودکان زیر ۵ سال و همچنین دهک های نخست رایگان شد.
سید صولت مرتضوی که دیروز در گردهمایی کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر سخن می گفت، اظهار داشت: ظرف 2 سال گذشته تقریباً معادل کل دوره تاسیس صندوق، به تعداد بیمه‌شدگان کشاورزان و روستائیان افزوده شده و اکنون یک میلیون و ۳۶ هزار نفر بیمه شده جدید به این صندوق اضافه شده است. وی افزود: در بحث توجه به معیشت آحاد مختلف مردم خصوصاً اقشار کم درآمد ۲ طرح جداگانه هم اجرا شده که یکی پرداخت مستمری یا کمک هزینه معیشتی برای دهک‌های مختلف جامعه و طرح حمایت از مادران شیرده و دارای فرزند ش
یارانه پنج میلیونی برای هر نفر در سال، از ضرب و تقسیم ۱۱۶ میلیارد یورویی که به‌عنوان یارانه در بخش نفت و گاز تعلق می‌گیرد استنباط می‌شود. به‌شکل اغراق‌آمیزی به پربازدید‌ترین تیتر یکسری از رسانه‌ها می‌رسد و مشابه تیتر‌های دیگری از مبحث یارانه، خوراک خبری برخی از همکاران ما و سایت‌های اقتصادی کم‌نام‌ونشان را فراهم می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها