دوشنبه, 4 تیر 1403 2024,June

سپرده کوتاه‌مدت ویژه ممتاز طرح «ربیع» بانک مسکن با ضریب تخصیص ۴۰ درصدی اوراق

27 خرداد 1403
سپرده کوتاه‌مدت ویژه ممتاز طرح «ربیع» بانک مسکن با ضریب تخصیص ۴۰ درصدی اوراق

بانک مسکن سپرده سرمایه‌گذاری ۶ ماهه ویژه ممتاز جدید خود را در قالب طرح «ربیع» برای مشتریان حقیقی و حقوقی با شرایط ویژه معرفی کرد.

به گزارش بانک اول به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا؛ حداقل مبلغ برای افتتاح حساب و جلوگیری از فسخ حساب در سپرده سرمایه‌گذاری ۶ ماهه ممتاز طرح «ربیع» بانک مسکن برای اشخاص حقیقی ۵ میلیارد ریال و برای اشخاص حقوقی ۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.


در این سپرده همانند سایر سپرده‌های ممتاز بانک مسکن، علاوه بر سود علی‌الحساب پرداختی ماهانه و بر اساس مانده متوسط موجودی، هر ماه اوراق گواهی حق تقدم نیز به مشتریان تعلق می‌گیرد که می‌توانند از این اوراق برای گرفتن تسهیلات خرید، ساخت، جعاله و ودیعه مسکن استفاده و یا آن را در تمامی شعب بانک مسکن و همچنین کارگزاری‌های فرابورس به فروش برسانند.

اخبار مرتبط
بانک مرکزی به بانک‌ها برای اصلاح نرخ سود تذکر داده و بر این موضوع تاکید کرده است، تصریح کرد: بانک مرکزی در جلسه‌ای با هیات مدیره بانک ها و روسای کمیته تطبیق، موارد را صراحتاً اعلام و خواستار ارائه برنامه های اصلاحی هر بانک ظرف مدت مشخصی شد؛ که بر این اساس، هر بانک موظف است در صورت افزایش نرخ سپرده ها، نسبت به اصلاح آن اقدام کرده و از این پس به هیچ عنوان سپرده جدیدی با سود بالا افتتاح نشود.
اشتباهی که اکثر مراجعه کنندگان در بانک دچار می شوند اینگونه است که عدد ۱۰ میلیون را در ۱۸ درصد ضرب نموده و آن را تقسیم بر ۱۰ می کنند و تصور می کنند ماهانه ۱۸۰ هزار تومان سود پول آنها می شود که این روش کاملا غلط است.
بانک مرکزی همچنین در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی تأکید کرد: جلسه فوق‌العاده هیأت مدیره با موضوع بررسی نحوه رعایت نرخ‌های سود ابلاغی بانک مرکزی با قید فوریت برگزار و در صورت احراز تخطی از مقررات مزبور در آن بانک‌/موسسه اعتباری، برنامه اصلاحی لازم مصوب و حداکثر تا روز سه‌شنبه مورخ ۲۲‌‌/۰۳‌‌/۱۴۰۳ به معاونت نظارت این بانک ارائه شود.
بانک مرکزی با اشاره به تاکیدهای متعدد در لزوم رعایت سقف نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات، اعلام کرده بود: حداکثر نرخ سود بانکی طبق بخشنامه سال گذشته 22.5 درصد ( با سر رسید سه ساله) تعیین شده و همه بانکها ملزم به رعایت نرخ‌های سود مصوب هستند ولی برخی بانک‌ها و موسسات اعتباری شامل 6 تا 7 بانک با توسل به روش‌های مختلف از نرخ‌های سود مصوب تخطی کرده اند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها