چهارشنبه, 6 تیر 1403 2024,June

واریز حقوق بازنشستگان با همسان‌سازی ۴۰ درصدی ۳۱ خرداد قطعی شد؟

27 خرداد 1403
واریز حقوق بازنشستگان با همسان‌سازی ۴۰ درصدی ۳۱ خرداد قطعی شد؟

قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس در حاشیه نشست ارائه گزارش و رسالت صندوق‌های بازنشستگی کشوری گفت: منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه لحاظ شده و در جداول نهایی سهم ۴۰ درصدی برای اجرا در سال جاری تصویب شد.

به گزارش بانک اول ، وی بیان داشت: این موضوع به شورای نگهبان جهت بررسی ارسال و از خرداد اجرایی خواهد شد.میزان افزایش ۴۰ درصد است و سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ نیز دو مورد افزایش ۳۰ درصدی خواهیم داشت.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش که چرا حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بر اساس تورم نیست، گفت: مجلس در این زمینه ورود اولیه داشته، ولی روزهای پایانی مجلس یازدهم است و اگر به سرانجام نرسید در مجلس جدید بعد ۷ خرداد در کمیسیون اجتماعی بررسی خواهد شد.

این نماینده مجلس بیان داشت: آنچه ما الان حکم قانونی داریم همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری است، ولی در مورد حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در مجلس دوازدهم پیگیری خواهد شد که حکم قانون و مبنای مجلس میزان تورم است و اینکه چقدر تناسب سازی خواهد بود را مجلس پیگیری می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این باره عنوان کرد: تاریخ اجرایی برنامه هفتم از ابتدای سال ۱۴۰۳ یعنی از اول فرودین سال هزار چهارصد و سه خواهد بود، هرگونه اصلاحی در احکام بازنشستگان عزیز از اول فرودین هزار چهارصد و سه اعمال می‌شود.

اخبار مرتبط
در روزهای آینده مبلغی به صورت علی الحساب به بازنشستگان پرداخت می‌شود تا پس از صدور احکام، تسویه قطعی انجام شود.
پرداخت «مابه‌التفاوت افزایش حقوق» فروردین‌ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین‌اجتماعی از امروز آغاز و تا هفتم تیرماه به حساب‌ تمامی مستمری‌بگیران واریز می‌شود.
این تمدید مهلت به منظور مساعدت با بازنشستگان و در پاسخ به درخواست‌های مکرر آنان انجام شده است و ساعت ارائه اسناد: ۸ صبح تا ۱۴ تعیین شده است.
براساس قانون بودجه سال 1403، مقرر شد تا مالیات بر ارزش افزوده یک درصد افزایش پیدا کند و عواید حاصل از آن برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان استفاده شود،

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها