چهارشنبه, 6 تیر 1403 2024,June

پیش بینی جدید رییس اتحادیه طلا درباره قیمت ها

28 خرداد 1403
پیش بینی جدید رییس اتحادیه طلا درباره قیمت ها

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، گفت: در حال حاضر، شرایط قیمت‌ها بسیار خوب است و با توجه به اینکه یک ماه است که قیمت‌ها در ثبات نسبی قرار دارد.

به گزارش بانک اول  نادر بذرافشان اظهار داشت: در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: هفته‌ای که گذشت، بسیار آرام و البته کاهشی بود. از اواسط هفته این کاهش نسبی اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: البته با این روند کاهشی، متاسفانه بازار به سمت رکود و نبود تقاضا رفته و همان شرایط بحرانی که از ابتدای سال در صنف ما ایجاد شده، ادامه پیدا کرده و تشدید شده است.

بذرافشان خاطرنشان کرد: در حال حاضر، شرایط قیمت‌ها بسیار خوب است و با توجه به اینکه یک ماه است که قیمت‌ها در ثبات نسبی قرار دارد، لذا بعید است که دیگر شاهد نوسان خاصی در بازار باشیم و می‌توان گفت که بهترین فرصت برای مبادلات است.

این مقام صنفی تصریح کرد: شرایط صنعت ما به لحاظ اقتصادی، چندان مناسب نیست و باوجود گذشت سه ماه از سال، هنوز رونق و آرامش به این صنف بازنگشته است؛ این شرایط اگر تداوم پیدا کند، تبعات خوبی نخواهد داشت و می‌تواند آسیب جبران‌ناپذیری را برای صنعت طلا و جواهر کشور و به‌ویژه واحدهای تولیدی درپی داشته باشد.

بذرافشان در رابطه با آخرین قیمت معاملات سکه و طلا در بازار گفت: در آخرین معاملات پایانی هفته در روز پنجشنبه (۲۴ خرداد ۱۴۰۳) هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۴٠ میلیون و ١۵٠ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ٣۶ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان قیمت داشت. نیم‌سکه ٢٢ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان و ربع‌سکه ١۴ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان دادوستد شد. سکه‌های یک‌گرمی بانک مرکزی نیز در آخرین معاملات هفته، شش میلیون و ٩٠٠ هزار تومان قیمت داشت.

وی افزود: هر مثقال طلای آب‌شده در آخرین معاملات پایانی هفته، ١۴ میلیون و ٣٧٠ هزار تومان دارای بها بود و هر گرم طلای ١٨عیار سه میلیون و ٣١٧ هزار تومان مبنای معاملات طلا قرار گرفت.

اخبار مرتبط
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
از مجموع ۲۱۵ کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، ۱۷۶ کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۴۶۹ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.
سیزدهمین جلسه حراج سکه طلا امروز دوشنبه مورخ 4 تیرماه ماه 1403، برگزار می شود. این حراج از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می شود و دارایی موضوع سیزدهمین حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال 1386 بانک مرکزی و بدون بسته بندی است.
دارایی طلا در مواجهه با سیاست‌های پولی یا ناپایداری‌های سیاسی ارزش خود را از دست نمی‌دهد و می‌تواند دارایی افراد را در برابر نوسانات ارزی محافظت کند. این موضوع، صندوق‌های طلا را به یکی از گزینه‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها