چهارشنبه, 6 تیر 1403 2024,June

بدون پرداخت جریمه، بیمه شخص ثالث را تمدید کنید

29 خرداد 1403
بدون پرداخت جریمه، بیمه شخص ثالث را تمدید کنید

معاون فنی و حقوقی صندوق تامین خسارت‌های بدنی به کلیه دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث توصیه کرد که برای پیشگیری از مخاطرات ناشی از فقدان بیمه نامه معتبر، از فرصت ۲۰ روزه بخشودگی جرایم استفاده کنند.

به گزارش  بانک اول  مصطفی محمدی اعلام کرد: به منظور حمایت از اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه و در راستای ترویج فرهنگ بیمه‌ای، بخشودگی 100 درصدی مبلغ جرایم وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث به مناسبت آغاز دهه امامت و ولایت، از تاریخ روز دوشنبه 28 خرداد تا پایان روز شنبه 16 تیرماه به مدت 20 روز در سراسر کشور در حال اجرا است.

معاون فنی و حقوقی صندوق تامین خسارت های بدنی افزود: این طرح فرصت مناسبی برای تهیه بیمه‌نامه شخص ثالث، بدون پرداخت جریمه عدم تمدید بیمه و پیشگیری از ابطال کارت سوخت است و لذا به تمامی دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث توصیه می شود از فرصت ایجاد شده در این مدت در تهیه بیمه‌نامه شخص ثالث استفاده کنند.

اخبار مرتبط
مطابق ماده هفت قانون بیمه بیکاری نیز مدت پرداخت مقرری بیمه بیکاری با توجه به میزان سابقه پرداخت حق بیمه و وضعیت تجرد، تاهل یا تکفل بیمه شده تعیین می‏‌شود. بر این اساس جمع مدت پرداخت مقرری برای مجردین حداقل ۶ ماه و حداکثر ۳۶ ماه و برای متاهلین یا متکفلین حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۵۰ ماه است. مقرری بیمه بیکاری افراد واجد شرایط از روز اول بیکاری قابل پرداخت است و مدت دریافت مقرری بیمه بیکاری جز سوابق پرداخت حق‌بیمه محسوب می‌شود.
دریافت خسارت افت قیمت خودرو نیاز به دوندگی داشت؛ باید شکایت می‌کردید یا با خرید بیمه بدنه، ضرر و زیان را به شکل غیرمستقیم از جیب خودتان جبران می‌کردید، ولی حالا با تغییر قانون بیمه شخص ثالث، ممکن است شرایط تغییر کند
علی بهادری جهرمی گفت: با تصویب اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون بیمه اجباری خسارت واردشده به شخص ثالث از این به بعد خسارت‌هایی که منجر به کسر یا افت قیمت در وسایل نقلیه موتوری می‌شود هم مشمول خسارت‌هایی شد که بیمه‌گر مکل به پرداخت آن است.
بیمه مرکزی با ارسال بخشنامه‌ای از بخشودگی ۱۰۰ درصد جرایم کلیه وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث به مناسبت دهه امامت و ولایت به مدت ۲۰ روز خبر داد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها