چهارشنبه, 6 تیر 1403 2024,June

کاهش بیش از ۹ هزار واحدی شاخص کل بورس

29 خرداد 1403
کاهش بیش از ۹ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس امروز ۲۹ خرداد ماه با کاهش ۹ هزار و ۲۹۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۶ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش بانک اول در انتهای معاملات امروز سه شنبه ۲۹ خردادماه بازار سرمایه، شاخص کل بورس با کاهش ۹ هزار و ۲۹۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۶ هزار واحدی ایستاد. فولاد، فملی و نوری سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و فولاد، شستا و ذوب سه نماد پرتراکنش بودند. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش هزار و ۴۶ واحدی روی پله ۶۶۵ هزار و ۹۶ واحدی قرار گرفت.

برترین گروه صنعتی بورس و فرابورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۱۵۶ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین فلزات اساسی و شیمیایی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

یاقوت، فولاد ۲ و افران بیشترین ارزش معامله و نماد‌های فولاد ۲، ذوب و فملی ۲ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند. اراد ۱۶۳۴، اراد ۱۶۱۴ و پاداش بیشترین ارزش معامله و نماد‌های، پاداش، کارا و نیلی بیشترین حجم معامله را در فرابورس تجربه کردند.

اخبار مرتبط
طی سه روز کاری اخیر بازار سرمایه رشد ملایمی را تجربه کرده است. در دومین روز هفته شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۴۳۵۶ واحد افزایش یافت و در عدد دو میلیون و ۴۲ هزار و ۸ واحد ایستاد.
هفته گذشته در خصوص واریز 60 میلیون دلاری منابع از صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه اخباری منتشر شد و قرار بر این بود در مرحله نخست 800 میلیارد تومان به بازار تزریق شود که در این رابطه روح‌اله شریفیان رییس صندوق تثبیت بازار سرمایه این طور عنوان کرده است که این مبلغ واریز شده است و طبق هماهنگی به عمل آمده مقرر شده که صندوق توسعه ملی مابقی ۶۰ میلیون دلار را در ۲ بخش مجزا پرداخت کند.
گفتنی است سه نماد «نوری»، «فملی» و «بوعلی» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «تجلی» و «فصبا» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «خودرو»، «ذوب» و «شپنا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «شفام»، «کرمان» و «گدنا» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.
پنج کارشناس بازار سرمایه از وضعیت بورس تا پایان انتخابات ریاست جمهوری می‌گویند و توصیه‌هایی برای سهامداران دارند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها