شنبه, 9 تیر 1403 2024,June

زمان پرداخت وام بازنشستگان تأمین اجتماعی + شرایط پرداخت

02 تیر 1403
 زمان پرداخت وام بازنشستگان تأمین اجتماعی + شرایط پرداخت
فرایند پرداخت وام ضروری 30 میلیون تومانی بازنشستگان تأمین اجتماعی از 6 تیرماه آغاز می‌شود.

به گزارش بانک اول  اواخر هفته گذشته بود که یک خبر کام بازنشستگان را شیرین کرد و آن اختصاص وام ضروری 30 میلیون تومانی به بازنشستگان تأمین اجتماعی بود. 

بر اساس اعلام محسن تقیانی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی، ثبت‌نام اولین مرحله وام‌ ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ از طریق کانون‌های بازنشستگی آغاز شد و تا روز دوشنبه چهارم تیرماه ادامه دارد. به گزارش اقتصادنیوز، در این مرحله ۴۰ هزار فقره وام پرداخت می شود. برای کانون‌های بازنشستگی هر استان سهمیه‌ای در نظر گرفته شد که بعد از به حد نصاب رسیدن ثبت‌نام‌کنندگان سایت به صورت خودکار بسته می‌شود.

 معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: امسال ۱۵۰ میلیارد تومان سهمیه اعتباری برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی البرز در نظر گرفته شده که پرداخت آن از ابتدای سال آغاز شده است.

شرایط دریافت وام مشخص شد

بر اساس اعلام اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی، دارا بودن سن حداکثر ۷۸ سال، نداشتن حساب مسدودی، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، نداشتن سابقه چک برگشتی، نداشتن بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، استفاده نکردن از تسهیلات مشابه در 2 سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان از جمله شروط دریافت این تسهیلات است.

زمان پرداخت وام 

پس از پایان ثبت نام در هفته جاری، فرایند پرداخت وام از روز جمعه چهارشنبه 6 تیرماه بعد از اقدامات اداری و بررسی‌های لازم توسط بانک عامل آغاز و حدود یک هفته وام به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

اخبار مرتبط
رح جدید تسهیلاتی بانک ملی ایران تحت عنوان «اعتبار ملی» در طبقه تسهیلات مرابحه با نرخ ۱۴ درصد و دوره بازپرداخت ۱۲ تا ۳۶ ماه قرار دارد و پس از احراز شرایط در کمتر از ۳ ساعت تسهیلات به حساب متقاضی واریز می‌شود. این طرح بر اساس کارکرد میانگین حساب و بدون نیاز به چک، سفته و گواهی کسر از حقوق برای تمامی رتبه‌های اعتباری مشتریان قابلیت دریافت دارد. متقاضیان اخذ تسهیلات در طرح اعتبار ملی سه ماه بعد از افتتاح حساب در صورتیکه از نظر کارکرد میانگین حساب حائز شرایط باشند پس از گذشت حداقل سه ماه و حداکثر ۱
مدت‌زمان بازپرداخت وام طرح شایان یک بانک ملت، از ۱۲ تا ۳۶ ماه متغیر است. همچنین با در نظر گرفتن دوره بازپرداخت ۳۶ ماهه و بالاترین نرخ سود ممکن، یعنی ۲۳درصد برای وام ۶۰۰ میلیون تومانی، مبلغ هر قسط این وام به ۲۳ میلیون و ۶۱۳هزار تومان می‌رسد. به این ترتیب، وام‌گیرنده باید سه سال پس از دریافت وام، اصل و سود تسهیلات به مبلغ ۸۳۶ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان را به بانک بازگرداند.
برای ثبت نام باید به سامانه ثمن نهضت مسکن به آدرس «saman.mrud.ir» بروید. اما نکته ناامیدکننده ماجرا همین‌جاست. وقتی وارد این سامانه شوید، معمولا با این پیغام مواجه خواهید شد: «سامانه در حال بروزرسانی می‌باشد. لطفا چند ساعت دیگر مجدد مراجعه بفرمایید. لطفا از تماس با بخش‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی و … خودداری بفرمایید.» اما ناامید نشوید. بعد از ورود به سامانه می توانید مراحل ثبت نام را به این ترتیب انجام بدهید:
متقاضیان نهضت ملی مسکن می‌توانند برای دریافت تسهیلات این بخش تا سقف 800 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که این سقف بعد از تصویب هیئت عالی بانک مرکزی و ابلاغ قابلیت اجرایی خواهد یافت. پیش از این سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن در شهرها 550 میلیون تومان تعیین شده بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها