شنبه, 7 مهر 1403 2024,September

وضعیت شاخص بورس در اولین روز کاری هفته

02 تیر 1403
 وضعیت شاخص بورس در اولین روز کاری هفته

بازار سرمایه اولین روز کاری هفته را در شرایطی که همچنان محدودیت دامنه نوسان ادامه دارد، با رشدی ۴ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش  بانک اول  بازار سهام اولین روز کاری هفته بر خلاف دو روز گذشته، متعادل آغاز کرد و رفته رفته هر چه به ساعات پایانی بازار نزدیک شدیم، بر فشار عرضه ها افزوده شد.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی 4 هزار واحدی به 2 میلیون و 47 هزار واحد رسید. همچنین نیز شاخص کل هم‌وزن با رشدی 200 واحدی به ارتفاع 665 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «نوری»، «فملی» و «بوعلی» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «تجلی» و «فصبا» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «خودرو»، «ذوب» و «شپنا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «شفام»، «کرمان» و «گدنا» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 2 تیر ماه 1403، مبلغ 3 هزار میلیارد میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 177 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 209 نماد در محدوده مثبت و 228 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 208 نماد در محدوده مثبت و 150 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

اخبار مرتبط
در مقابل نماد‌های فولاد و شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند. شاخص کل فرابورس نیز امروز ۰.۰۵ درصد رشد کرد و در کانال ۲۲ هزار و ۳۰۸ واحدی ایستاد
ارزش معاملاتی گروه فلزات اساسی بیش از 488 میلیارد تومان ثبت شد عددی که در روز دوشنبه برای گروه بانکی ثبت شده بود بیش از 300 میلیارد تومان بود که به عنوان رکورد خوبی در سال 1403 محسوب می‌شد اما در روز جاری فلزات اساسی این رکورد را جابه‌جا کردند و در رتبه اول برترین ارزش معاملاتی در بازار بورس تهران قرار گرفتند.
امروز شاخص هم‌وزن هم با افزایش ۱۰ هزار و ۳۲ واحد به رقم ۷۰۵ هزار و ۹۹۲ واحد رسید. بیش از ۲۸۶ هزار فقره معامله به ارزش ۷۱۰۳ میلیارد تومان در بازار سهام انجام شد.
هیئت مدیره در نظر دارد نسبت به انجام مرحله دوم افزایش سرمایه ۶۴ درصدی از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی به منظور اجرای طرح‌های بیواتانول کرمانشاه و باشت در چارچوب "دستورالعمل نحوه صدور مجوز عرضه عمومی شرکت پروژه (سهامی عام) " اقدام نماید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها