جمعه, 8 تیر 1403 2024,June

خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت؛ واریزی در راه است؟

02 تیر 1403
خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت؛ واریزی در راه است؟

اسفندماه سال گذشته سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز شد اما در این میان، هشت شرکت بدعهدی کردند تا عده ای از دریافت به موقع سود سهام عدالت شان جا بمانند.

به گزارش  بانک اول نپرداختن به موقع سود سهام عدالت موجب شد تا جاماندگان در خردادماه منتظر دریافت سود سهام عدالت خود باشند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با شرکت‌هایی که سود سهام عدالت خود را واریز نکردند، گفت: مهلت قانونی این شرکت‌ها تمام شده و هشت ماه قانونی پایان سال ۱۴۰۲ بوده است منتهی این که تاکنون این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز کردند یا نه؛ بر اساس آخرین اطلاعات خیر.

او افزود: شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را همچنان واریز نکردند مطالباتی از کارفرماهای خود دارند تا آنجایی که ما در جریان هستیم این مطالبات را نتوانستند وصول کنند لذا سود سهام عدالت را هم پرداخت نکردند اما زمان اعلام واریزی خرداد برای مرحله سوم سود سهام عدالت سرجای خود باقی است.

جعفری همچنین اظهار کرد: اگر این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکنند سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد حتما برخورد مقتضی را انجام می‌دهد در نهایت سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت تا برای سهامداران این سود واریز شود.

در راستای واگذاری سهام عدالت به گروه هایی از جاماندگان، ثبت نام سود سهام عدالت برای سال ۱۴۰۳ آغاز شده است.

بر اساس مصوبه هیات وزیران در سال جدید به تمامی جاماندگان مشمول، سهام عدالت ۱۰‌میلیون تومانی تعلق میگیرد که با اِعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط یک و ده ساله خواهد بود.مشمولین سهام عدالت پس از اعلام رسمی دولت می‌توانند برای ثبت نام سهام عدالت با گوشی به سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت به آدرس sahamedalat . ir مراجعه کنند. اما پیش از ثبت نام باید فرایند ثبت نام در سجام را انجام دهید.

مشمولین افرادی هستند که اقدام به ثبت نام جهت دریافت سهام مورد نظر کرده اند اما، به هر دلیلی نام نویسی آن ها انجام نشده، افرادی که پس از پایان مهلت زمان ثبت نام تحت پوشش سازمان های حمایتی قرار گرفته اند و یا کودکانی که جز لیست خانواده های تحت پوشش هستند.

ابراهیم بازیان درباره آخرین وضعیت و تصمیمات اختصاص سهام عالت به جاماندگان و همچنین پرتفوی در نظر گرفته شده سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: طبق قوانین بودجه سال‌های ١۴٠١ و ١۴٠٢ قرار بود بخشی واگذاری سهام عدالت در قالب یک بسته پرتفویی انجام شود که شرط آن مصوبه هیات دولت برای واگذاری شرکت‌های بورسی بود که در لیست واگذاری قرار دارند.

وی ادامه داد: سال گذشته به دلیل برخی موانع قانونی تصویب بسته پیشنهادی سازمان خصوصی به هیات دوات درباره واگذاری سهام پرتفویی برای سهام عدالت جاماندگان به انجام نرسید.

سرپرست سازمان خصوصی سازی افزود: ضوابط واگذاری در آخرین جلسه شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی با حضور رییس جمهور تصویب شد و به دنبال این هستیم که به زودی بسته‌ای ناظر به پرتفوی شرکت‌های بورسی ارائه و تصویب کنیم که این بسته پرتفویی می‌تواند نزدیک به ۵ میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت را پوشش دهد.

اخبار مرتبط
رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور با اعلام این خبر گفت: این افراد که حدود ۳۰ درصد سهامداران سهام عدالت را شامل می‌شوند، مربوط به دو شرکت سرمایه‌پذیرند و پس از تاخیر بیش از سه ماهه، سود حاصل از افزایش سرمایه آن‌ها درهفته جاری به حسابشان واریز می‌شود. آقای توکلی همچنین گفته: در حال حاضر ثبت نامی برای سهام عدالت وجود ندارد و مردم مراقب سودجویان از طریق ارسال پیوند‌های جعلی باشند و پیامک‌هایی با عنوان واریز سود سهام عدالت باز نکنند.
طرح کارت اعتباری دارندگان سهام عدالت با تصمیم شورای عالی بورس و بانک مرکزی، پس از ماه‌ها فراز و نشیب اخیرا در دستور کار قرار گرفته است و مشمولان آن می‌توانند از طریق این کارت تا سقف ۶۰ درصد ارزش دارای سهام عدالت خود تسهیلات دریافت کنند. هدف از ارائه این تسهیلات با توجه به شرایط بورس، ایجاد انگیزه نگهداری این سهام و کاهش فشار فروش در بازار است.
یکشنبه (27 خرداد 1403)، ارزش سهام عدالت 490 هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به 7 میلیون 549 هزار و 526 تومان رسید. شاخص کل بازار بورس نیز با 16574 واحد کاهش در ارتفاع 2.045.096 و شاخص هم وزن در ارتفاع 666.141 واحدی قرار گرفته است. ارزش معاملات امروز بازار بورس3806 میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم 7003 هزار میلیارد تومان قرار داد.
طرح کارت اعتباری دارندگان سهام عدالت با تصمیم شورای عالی بورس و بانک مرکزی، پس از ماه‌ها فراز و نشیب اخیرا در دستور کار قرار گرفته است و مشمولان آن می‌توانند از طریق این کارت تا سقف ۶۰ درصد ارزش دارای سهام عدالت خود تسهیلات دریافت کنند. هدف از ارائه این تسهیلات با توجه به شرایط بورس، ایجاد انگیزه نگهداری این سهام و کاهش فشار فروش در بازار است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها