ﺳﻪشنبه, 1 آبان 1403 2024,October

با رعایت این ۴ نکته هوش خود را تقویت کنید

03 تیر 1403
با رعایت این ۴ نکته هوش خود را تقویت کنید

باهوش بودن یک توانایی قابل تغییر و انعطاف‌پذیر برای یادگیری و تحریک مغز است که می‌تواند در طول زمان ارتقا یابد.

به گزارش بانک اول، کافیست با به‌کارگیری این چهار نکته تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنید که باعث تقویت و محافظت از مغز شما شوند:

۱. ورزش منظم

انجام ورزش‌های هوازی باعث رشد سلول‌های عصبی و در نتیجه، تقویت ساختار و عملکرد مغز می‌شود.

۲. خواب کافی

هنگام خواب، مغز خاطراتی را که در طول روز داشتید مرور می‌کند. این فرآیند باعث افزایش توانایی مغز برای یادگیری اطلاعات جدید بعد از بیدار شدن می‌شود.

۳. نوشیدن چای سبز

نوشیدن چای سبز باعث بهبود عملکرد مغز می‌شود و دقت و حافظه را افزایش می‌دهد.

۴. اجتماعی باشید!

از آنجا که انسان موجودی اجتماعی است، حضور در اجتماع نیز می‌تواند بر آمادگی ذهنی بیفزاید. هم‌چنین جامعه‌پذیری می‌تواند عملکرد ذهن و توانایی شناختی را تحریک کند.

اخبار مرتبط
«چیزی را که یاد گرفتم فراموش کردم!» این جمله، نشان دهنده مبارزه مشترک اکثر کودکان برای ثبت مفاهیم در حافظه است. برخی از کودکانی که زمان کافی را صرف مطالعه می‌کنند، در حفظ کردن درس‌های خود تلاش می‌کنند که بر عملکرد تحصیلی آنها تأثیر می‌گذارد.
پزشکی در یکی از برنامه‌های پادکست «دنیای تغذیه» توضیح داد که با آزمایشی ساده می‌توانیم بفهمیم آیا عمری طولانی خواهیم داشت یا خیر.
بیماری آلزایمر شایع‌ترین شکل زوال عقل و یک اختلال غیرقابل درمان مغزی است. افزایش سن بزرگ‌ترین عامل خطر شناخته شده برای این بیماری است.
آیا از آن‌هایی هستید که تا سرشان را روی بالش می‌گذارند می‌خوابند یا اینکه باید مدت‌ها غلت بزنید و تمام مشکلات دنیا را در ذهنتان حل‌وفصل کنید بلکه خوابتان ببرد؟ پاسخ به این پرسش می‌تواند نکاتی درباره سلامت کلی شما فاش کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها