پنجشنبه, 3 آبان 1403 2024,October

درگاه پرداخت بانک صادرات: به‌عنوان یار سیزدهم در کنار دیگر pspها

04 تیر 1403
درگاه پرداخت بانک صادرات: به‌عنوان یار سیزدهم در کنار دیگر pspها

بانک صادرات مانند پرداخت یارها عمل کرده و درگاه پرداخت ارائه می‌کند، در واقع یار سیزدم شرکت های psp است، باهم مزایا و معایب دریافت درگاه از بانک صادرات را بررسی کنیم.

درگاه بانک صادرات

شاید بدانید که داستان درگاه‌ بانک صادرات با درگاه‌های مستقیم دیگر کمی فرق دارد اما در نهایت جزو درگاه‌های شناخته‌ شده و معتبر است. در حقیقت در ایران ۱۲ شرکت با نام psp وجود دارند که تقریبا هر کدام به یک بانک بزرگ مرتبط می‌شوند و زیرمجموعه‌ی آن بانک هستند تا بتوانند امکانات و ابزارهای پرداخت از جمله درگاه پرداخت و دستگاه پوز ارائه بدهند. 

 اما جالب است که psp خاصی زیرمجموعه‌ی بانک صادرات نیست اما این بانک برای اینکه بانکداری الکترونیکی کاملی داشته باشد مثل یار سیزدهم در کنار ۱۲ درگاه مستقیم قرار دارد و با همکاری چند شرکت پی‌اس‌پی مختلف توانسته است درگاه پرداخت خود را ارائه بدهد.

 با این توضیح باید بگوییم اگر شما در این بانک حساب دارید و می‌خواهید درگاه بانک صادرات دریافت کنید قبل از هر اقدامی بهتر است یک سری اطلاعات در مورد فعالیت‌ها و خدمات درگاه بانک صادرات داشته باشید، برای این منظور هم پیشنهاد می‌کنیم خواندن ادامه‌ی مطلب را ‌از دست ندهید.

نگاهی به درگاه پرداخت صادرات

در جواب این سوال که درگاه پرداخت بانک صادرات چیست؟ می‌توان گفت این سیستم همان‌طور که از اسمش پیداست جزو خدمات الکترونیکی بانک صادرات است که می‌توانید با مراجعه به شعب این بانک یا شرکت‌‌های psp طرف قرارداد با این بانک آن را دریافت و روی سایت فروشگاهی خود متصل کنید.

به بیان دیگر درگاه پرداخت سیستمی الکترونیکی‌ست که مثل پل رابط بین مشتریان و شبکه بانکی قرار می‌گیرد و به صاحبان کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بتوانند هزینه‌های مربوط به کالاهای خود را به صورت آنلاین از مشتریان بگیرند و فرایند خرید را سرعت ببخشند. اگر شما صاحب سایت فروشگاهی باشید با وجود درگاه بانک صادرات، وقتی خریدار کالایی را انتخاب می‌کند بدون معطلی می‌تواند روی دکمه‌ پرداخت بزند و با ورود به صفحه پرداخت و وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود پول کالا را واریز کند تا به حساب بانکی‌تان در این بانک منتقل شود.

 درگاه بانک صادرات یک استثنا در مقایسه با درگاه‌های دیگر

اصل کلام این است که درگاه پرداخت صادرات به یک شرکت psp مرتبط نمی‌شود یا به زبانی دیگر بانک صادرات در زیرمجموعه‌ی خود psp خاصی را راه‌اندازی نکرده است ‌که به وسیله‌ی آن درگاه عرضه کند.‌ در واقع همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم درگاه بانک صادرات مثل یار سیزدهم در کنار ۱۲ شر‌کت psp قرار گرفته است که در مقایسه با دیگر درگاه‌های مستقیم یک استثنا محسوب می‌شود؛ چراکه با همکاری چهار شرکت psp خدمات پرداخت الکترونیکی خود را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد و در این مسیر بسیار هم موفق عمل کرده است.

مزایای و قابلیت‌های متنوع با درگاه پرداخت بانک صادرات

 ۱. تسهیم وجوه واریزی: به این ترتیب شما به عنوان دارنده‌ی درگاه می‌توانید وارد پنل مدیریت درگاه شوید و بر طبق سیستمی هوشمند انتخاب کنید که مبلغ واریزی به صورت خودکار به حساب‌های مختلف منتقل شود.

 ۲. پرداخت قبوض: این امکان شامل تمام خدمات شهری مثل قبض آب، برق، تلفن و ... و همچنین خرید شارژ اعتباری برای سیم‌کارت‌های موبایل می‌شود.

 ۳. انجام تراکنش مبالغ بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان: این قابلیت برای پذیرندگان اصناف خاصی است که مسیر پرداخت را برای‌شان راحت‌تر می‌کند.

۴. دسترسي به ريز تراكنش‌ها: ریز تراکنش‌ها از طریق صورت حساب ویژه‌ی بانک صادرات و وب سرویس آن است که در اختیار مشتریان خاص قرار می‌گیرد.

۵. خرید شناسه‌دار: این روند طبق الگوریتم‌های مورد نظر پذیرندگان انجام می‌شود.

۶. ارائه‌ی خدمات سرویس پرداخت یاری

 شاپرک و تعیین کارمزد درگاه پرداخت صادرات

 برای دریافت درگاه بانک صادرات هیچ هزینه‌ی اولیه وجود ندارد و البته که تا تیر ماه ۱۴۰۲ هم خبری از کارمزد نبود، اما بر اساس نظام کارمزدی جدید و ابلاغیه‌ی بانک مرکزی از تاریخ  ۰۴/۰۴/ ۱۴۰۲ برای انجام تمام تراکنش‌ها هزینه‌ای به‌عنوان کارمزد پذیرندگی سهم پذیرنده کسر می‌شود که این کارمزد از طرف شاپرک در فایل‌های تسویه‌ی مبالغ تراکنش‌ها صورت می‌گیرد.

در واقع نکته این است که کارمزد تعیین شده را خود بانک‌ها یا شرکت‌های پی‌اس‌پی دریافت نمی‌کنند و مبلغ کارمزد برای سایت شاپرک است. اما روال کار به این شکل تنظیم می‌شود که بانک‌ها بتوانند کارمزد را به‌صورت درصدی یا حتی به‌صورت یک مبلغ ثابت محاسبه و از تراکنش‌ها کسر کنند. بر این اساس بانک صادرات کارمزد خدمات پرداخت خود را با وجود سه عامل یعنی نوع فعالیت، نوع درخواست و مبالغ پرداخت محاسبه می‌کند که در نهایت این کارمزد طبق موارد زیر اعمال می‌شود:

۱‌. تراکنش‌های کمتر از ۶ میلیون ریال کارمزدی برابر با  ۱۲۰۰ ریال دارند.

۲.  تراکنش‌های بالاتر از ۶ میلیون ریال کارمزدی برابر با ۰.۰۲ درصد تراکنش تا سقف ۴۰ هزار ریال دارند.

این را هم اضافه کنیم که نه تنها درگاه بانک صادرات بلکه دیگر درگاه‌ها ممکن است کارمزد‌های دیگری از جمله کارمزد مربوط به احراز هویت را داشته باشند. 

درگاه پرداخت صادرات: طرف قرارداد با ۴ psp

 بانک صادرات درگاه خود را از طریق  گردش مالی و همکاری با شرکت‌های psp مختلف در اختیار متقاضیانی قرار می‌دهد که در بانک صادرات حساب دارند. چهار شرکت طرف قرارداد با بانک صادرات شامل موارد زیر است : 

  • پرداخت الكترونيك سامان كيش
  •  كارت اعتباری ايران كيش
  •  آسان پرداخت پرشين
  •  پرداخت الكترونيك سپهر

باید بدانید که در صورتی که بخواهید به صورت مستقیم از خود شعبه یا سایت درگاه پرداخت بانک صادرات اقدام به دریافت درگاه کنید ممکن است تایید نهایی و ارسال درگاه سه تا هفت روز کاری و چه بسا با وجود مشکلاتی بیشتر هم زمان‌ ببرد، اما بعد از تایید، بانک صادرات شما را به یکی از pspهای طرف قرارداد خود هدایت می‌کند تا ادامه‌ی فرایند دریافت و اتصال به سایت را انجام بدهید.

در این میان اگر به دنبال راه سریع‌تری هستید و تهیه‌ی مدارک و مجوزها برای‌تان سخت است، می‌توانید برای دریافت درگاه از طریق شرکت‌های پرداخت‌یار یا همان شرکت‌های واسط مثل رایان پی که طرف قرارداد با شرکت به پرداخت ملت است اقدام به گرفتن درگاه کنید تا با سرعت بیشتر و مدارک و شرایط کمتر به درگاه مد نظرتان برسید.

نحوه تسویه درگاه بانک صادرات

بر اساس دستور بانک مرکزی با کسر کارمزد شاپرک مبلغ تراکنش‌های اینترنتی یک بار در روز و در صبح روز بعد (اولین سیکل پایای روز بعد) انجام می‌شود؛ همچنین مبلغ به شکل سرجمع به حساب پذیرنده‌ی درگاه واریز می‌گردد.

اخبار مرتبط
سام‌زاده اظهار داشت: چین نیز می‌خواهد راه روسیه همسو شود؛ یعنی این کشور هم قصد دارد دلار را از مبادلات خارجی خود حذف کند و به جای دلار، یوان را به عنوان پشتوانه ارز ملی خود تقویت کند که این موضوع نیز در افزایش طلای جهانی بی‌تاثیر نیست.
مرکز آزمون جهاددانشگاهی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد نتایج نهایی آزمون استخدامی بانک توسعه صادرات ایران مشخص شده است. بر این اساس، داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز آزمون جهاددانشگاهی به نشانی www.hrtc.ir در قسمت پروفایل خود در بخش اعلام نتایج نهایی، کارنامه نهایی خود را مشاهده نمایند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها