دوشنبه, 11 تیر 1403 2024,July

رشد شاخص‌های بورسی در اولین روز بعد از انتخابات

09 تیر 1403
رشد شاخص‌های بورسی در اولین روز بعد از انتخابات

شاخص‌ کل آهسته و پیوسته در حال رشد بوده و امروز نیز کار خود را با رشد ۷ هزار واحدی آغاز کرد.

به گزارش بانک اول، شاخص کل بورس با تغییر ۷٬۰۰۰ واحدی به عدد ۲٬۰۹۲٬۰۰۰ واحد نزدیک شد. بر این اساس شاخص هم وزن نیز ۲٬۰۰۰ واحد رشد کرد. این درحالی است که امروز، اولین روز معاملاتی بعد از انتخابات دولت چهاردهم است.

در این بین بوعلی و نوری بیشترین تاثیر مثبت و در نقطه مقابل خودرو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

از ۷۹۲ نماد قابل معامله امروز نیز ۵۶ درصد از بازار در محدوده منفی معامله می‌شوند.

اخبار مرتبط
بازار سرمایه پس از شش روز کاری افزایش، روز گذشته ۲۳ هزار واحد افت کرد اما امروز وضعیت تالار شیشه‌ای متعادل بود و شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با رشد ۲۲۰۷ واحد به رقم دو میلیون و ۷۵ هزار و ۱۴۵ واحد رسید.
بازار سرمايه يكي از حساس‌ترين و تاثيرپذيرترين بازارهاست كه با كوچك‌ترين اتفاق سياسي و اقتصادي رنگ تابلوهاي آن تغيير مي‌كند، از روز يكشنبه ۳۰ ارديبهشت ماه كه بالگرد سيزدهمين رييس‌جمهور ايران و هيات همراه او دچار سانحه ش
بازار طلا و صندوق های طلا در بازار روز جاری روند مثبتی را به خود گرفته بود و در مقابل بازار سرمایه با افت بیش از 22 هزار واحدی کار را تمام کرد این موضوع در حالی رخ داد که نرخ دلار نیمایی نیز وارد کانال 43 هزار تومان شده است و بانک مرکزی همچنان تلاش می کند تا نرخ اخزا را روی اعداد کمتر از 30 درصدی نگه‌دارد.
در این روز به ترتیب نماد‌های فولاد، نوری، فملی و وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها