دوشنبه, 11 تیر 1403 2024,July

واکنش بورس به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری

09 تیر 1403
 واکنش بورس به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با جهش 11 هزار واحدی به 2 میلیون و 96 هزار واحد رسید.

به گزارش بانک اول با برداشته شدن محدودیت دامنه نوسان قیمت سهام و اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، شاخص کل بورس تهران بیش از 10 هزار واحد رشد کرد.

در معاملات روز شنبه 9 تیر ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 10 هزار و 892 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 96 هزار و 24 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش 5 هزار و 398 واحدی در رقم 678 هزار و 661 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با رشد 141 واحدی به رقم 22 هزار و 445 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش هزار و 627 واحد به سطح 119 هزار و 672 واحد رسید. 

بزرگان سبز و قرمز بورس و فرابورس

امروز نمادهای نوری، بوعلی، حکشتی نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای کنور، وامید و خودرو از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای زاگرس، شگویا و خدیزل بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای بپاس، مارون و خاور نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

اخبار مرتبط
بازار سرمایه پس از شش روز کاری افزایش، روز گذشته ۲۳ هزار واحد افت کرد اما امروز وضعیت تالار شیشه‌ای متعادل بود و شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با رشد ۲۲۰۷ واحد به رقم دو میلیون و ۷۵ هزار و ۱۴۵ واحد رسید.
بازار سرمايه يكي از حساس‌ترين و تاثيرپذيرترين بازارهاست كه با كوچك‌ترين اتفاق سياسي و اقتصادي رنگ تابلوهاي آن تغيير مي‌كند، از روز يكشنبه ۳۰ ارديبهشت ماه كه بالگرد سيزدهمين رييس‌جمهور ايران و هيات همراه او دچار سانحه ش
بازار طلا و صندوق های طلا در بازار روز جاری روند مثبتی را به خود گرفته بود و در مقابل بازار سرمایه با افت بیش از 22 هزار واحدی کار را تمام کرد این موضوع در حالی رخ داد که نرخ دلار نیمایی نیز وارد کانال 43 هزار تومان شده است و بانک مرکزی همچنان تلاش می کند تا نرخ اخزا را روی اعداد کمتر از 30 درصدی نگه‌دارد.
در این روز به ترتیب نماد‌های فولاد، نوری، فملی و وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها