دوشنبه, 11 تیر 1403 2024,July

مستاجران از بستن این قراردادها پرهیز کنید / داود بیگی نژاد هشدار داد

09 تیر 1403
مستاجران از بستن این قراردادها پرهیز کنید / داود بیگی نژاد هشدار داد

داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه در حال بازار مسکن در طی ماه گذشته متوقف شده و بازار وارد دوران رکود شده است گفت: بازار مسکن به گونه ای است که خریدار و فروشنده آپارتمان طی یک ماه گذشته صبر کردند به گونه ای که نه معامله خرید انجام شده و نه معامله فروش انجام شده است.

به گزارش بانک اول وی افزود: دو طرف معاملات مسکن منتظر انتخاب رئیس‌جمهور جدید هستند تا بلکه با این تحول سیاسی، مسیر قیمت ملک در جهت مورد انتظار آنها قرار بگیرد.

بیگی نژاد اظهار کرد: فروشنده‌ها خود ۲ دسته هستند که یک دسته از آنها چون قصد خرید آپارتمان مصرفی بعد از فروش محل فعلی سکونت‌شان را دارند (متقاضیان تبدیل بهینه)، آنها نیز در جبهه فکری خریداران، انتظار کاهش قیمت را می‌کشند.

او یادآور شد: مشاوران املاک می‌گویند، در هفته‌های گذشته کسب‌وکارشان به شدت تحت‌الشعاع انتخابات قرار گرفت.

وی از تعیین سقف اجاره بها ی مسکن خبر داد گفت: اگر میزان سقف اجاره‌بها تعیین‌شده، برای مالکان رضایت‌بخش نباشد شرایط ایجاد قرارداد‌های پنهان فراهم می‌شود که مستاجران توصیه می شود از انعقاد چنین قرارداد های پرهیز کرده تا دچار مشکل نشوند.

اخبار مرتبط
مستاجر می تواند تا ۵سال از مالک و یا مشاور املاکی که سقف اجاره بهای ۲۶ درصد را رعایت نکرده است، شکایت کند و ۱۰ برابر مازاد مبلغ اجاره بهای که قرارداد منعقد کرده است را دریافت کند.
در گذشته‌های نه‌چندان دوره اجاره‌نشینی را خوش‌نشینی می‌نامیدند و هرچند در حال حاضر کمی اوضاع تغییر کرده، باز هم می‌توانید با رعایت برخی نکات آسایش بیشتری برای خود و خانواده‌تان در زمان اجاره‌نشینی فراهم کنید.
وزیر ارتباطات اعلام کرد: در راستای اقدامات دولت برای ارائه خدمات الکترونیکی و هوشمند به مردم، امکان ثبت رایگان مبایعنامه فروش ملک در سامانه خودنویس وزارت راه و شهرسازی از طریق my.gov.ir فراهم شد.
میانگین سقف افزایش قیمت اجاره در کشور ۲۵ درصد تعیین شده که قرار است به‌زودی برای همه استان‌ها ابلاغ شود. این نرخ لازم‌الاجرا بوده و کسانی که از آن تخلف کنند اعم از مشاور املاک یا صاحب‌خانه، باید خود را برای جرائم سنگینی آماده کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها