ﺳﻪشنبه, 12 تیر 1403 2024,July

جزئیات و نحوه سفارش و خرید سکه از مرکز مبادله

10 تیر 1403
جزئیات و نحوه سفارش و خرید سکه از مرکز مبادله

سخنگوی مرکز مبادله گفت: حداکثر حجم سفارش و خرید از مرکز مبادله برای هر متقاضی مجموعا ۵ قطعه سکه است.

به گزارش  بانک اول ، اصغر بالسینی افزود: چهاردهمین جلسه حراج سکه طلا فردا دوشنبه ۱۱ تیرماه، از طریق سامانه معاملات مرکز مبادله ارز و طلا به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می‌شود که شروع جلسه حراج راس ساعت ۱۲ است و بازه ثبت سفارش هم از ساعت ۱۲ تا ۱۵ خواهد بود.

او  اضافه کرد: حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی مجموعا ۵ قطعه سکه است. به نحوی که می‌توان ۵ قطعه ربع سکه یا ۵ قطعه نیم سکه یا ۵ قطعه تمام سکه و یا ترکیبی از هر سه شامل تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه باشد که جمع هر سه باهم نباید بیش از ۵ قطعه باشد.

سخنگوی مرکز مبادله افزود: متقاضیان دقت داشته باشند که در هر سفارش خود از انواع سکه، صرفا می‌توانند یک سفارش فعال داشته باشند به این معنی که متقاضیان برای ثبت سفارش خرید هر نوع قطعه سکه، فقط یکبار می‌توانند تعیین قیمت و تعیین تعداد سکه را انجام دهند.

بالسینی اظهار کرد: تاکنون در مجموع ۱۳ حراج برگزار شده جمعا ۲۲۴ هزار و ۷۵۹ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان حراج تخصیص داده شده است. سهم ربع سکه از این حجم تخصیص ۱۳۳ هزار و ۵۹۵ قطعه، نیم سکه ۲۵ هزار و ۹۶۶ قطعه و تمام سکه ۶۵ هزار و ۱۹۸ قطعه است.

اخبار مرتبط
هر قطعه سکه طرح قدیم در معاملات امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۳۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دادوستد شد. نیم‌سکه در روز جاری با افزایش ۱۵۰ هزار تومانی نسبت به دیروز به ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع‌سکه نیز با ۱۰۰ هزار تومان افزایش به ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.
بالسینی اظهار کرد: شروع زمان تحویل بدون هزینه انبارداری سکه طلا چهاردهمین مرحله از ۲۰ تیرماه آغاز و تا ۳۰ تیرماه ادامه خواهد داشت؛ طی این دوره فقط هزینه تحویل از سوی شعب بانک عامل دریافت می‌شود. هزینه تحویل ۳۰ هزار تومان به ازای هر سکه برای کل دوره خواهد بود اشخاصی که طی بازه زمانی ۳۱ تیرماه تا ۷ مردادماه برای دریافت سکه اقدام کنند، علاوه بر هزینه تحویل، باید هزینه انبارداری نیز پرداخت کنند.
معافیت‌هایی نیز برای فروش طلا توسط مردم عادی در این قانون وجود دارد که از جمله مهمترین آنها می‌توان به دو مورد ذیل اشاره کرد. فروش ۱۵۰ گرم طلا توسط هر فرد، وی را از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف می‌کند. نکته دوم و بسیار مهم این موضوع است که مردم عادی با فروش طلا به طلافروشانی که این خرید را در سامانه مودیان مالیاتی ثبت می‌کنند، از مالیات بر عایدی سرمایه معاف خواهند شد.
،بازار امروز شاهد روند افزایشی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها