ﺳﻪشنبه, 12 تیر 1403 2024,July

فروش ۵.۸ تن طلا در ۳۵ حراج/ امروز چقدر طلا فروخته شد؟

10 تیر 1403
فروش ۵.۸ تن طلا در ۳۵ حراج/ امروز چقدر طلا فروخته شد؟

با برگزاری سی و پنجمین حراج شمش طلا، حجم تجمیعی معاملات شمش طلای مرکز مبادله ایران به ۵.۸ تن رسید.

به گزارش بانک اول با معامله 225 کیلوگرم شمش طلا در حراج سی و پنجم مرکز مبادله ایران، حجم کل معاملات شمش در این مرکز به 5814 کیلوگرم رسید.

در سی و پنجمین جلسه حراج شمش طلا که 10 تیرماه 1403 در مرکز مبادله ایران برگزار شد، 225 کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار 995 در هزار معامله شد.



از مجموع 245 کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، 225 کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و 652 میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.

فردا نیز بناست،‌ چهاردهمین جلسه حراج سکه طلا برگزار شود. این حراج از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می شود و دارایی موضوع چهاردهمین حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال 1386 بانک مرکزی و بدون بسته بندی است.

تاکنون و در مجموع 13 حراج برگزار شده جمعا 224 هزار و 759 قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان حراج تخصیص داده شده است. سهم ربع سکه از این حجم تخصیص 133 هزار و 595 قطعه، نیم سکه 25 هزار و 966 قطعه و تمام سکه 65 هزار و 198 قطعه است./تسنیم

اخبار مرتبط
بالسینی اظهار کرد: شروع زمان تحویل بدون هزینه انبارداری سکه طلا چهاردهمین مرحله از ۲۰ تیرماه آغاز و تا ۳۰ تیرماه ادامه خواهد داشت؛ طی این دوره فقط هزینه تحویل از سوی شعب بانک عامل دریافت می‌شود. هزینه تحویل ۳۰ هزار تومان به ازای هر سکه برای کل دوره خواهد بود اشخاصی که طی بازه زمانی ۳۱ تیرماه تا ۷ مردادماه برای دریافت سکه اقدام کنند، علاوه بر هزینه تحویل، باید هزینه انبارداری نیز پرداخت کنند.
معافیت‌هایی نیز برای فروش طلا توسط مردم عادی در این قانون وجود دارد که از جمله مهمترین آنها می‌توان به دو مورد ذیل اشاره کرد. فروش ۱۵۰ گرم طلا توسط هر فرد، وی را از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف می‌کند. نکته دوم و بسیار مهم این موضوع است که مردم عادی با فروش طلا به طلافروشانی که این خرید را در سامانه مودیان مالیاتی ثبت می‌کنند، از مالیات بر عایدی سرمایه معاف خواهند شد.
،بازار امروز شاهد روند افزایشی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
از مجموع ۳۰ هزار و ۴۲۳ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده، ۱۶ هزار و ۹۳۰ قطعه با میانگین قیمت ۱۴ میلیون و ۴۲۹ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد. در حراج نیم سکه نیز ۱۲ هزار و ۴۳۵ قطعه سکه ثبت سفارش شد که ۵۴۴۶ قطعه با میانگین قیمت ۲۱ میلیون و ۹۲۲ هزار تومان تخصیص داده شد. بدیهی است، در بین متقاضیان افرادی بالاتر و افرادی پایین‌تر از این قیمت‌ها، قیمت پیشنهادی اعلام کرده و به آنها تخصیص داده شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها