چهارشنبه, 13 تیر 1403 2024,July

کاهشی شدن طلا و سکه

11 تیر 1403
کاهشی شدن طلا و سکه

 قیمت هر قطعه سکه طرح جدید امروز (دوشنبه، ۱۱ تیرماه) در بازار طلای تهران با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته (یکشنبه) به ۴۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید.

به گزارش بانک اولبه نقل از ایرنا، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید امروز (دوشنبه ۱۱ تیرماه) بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران (هم‌اکنون) ۴۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان است که نسبت به روز گذشته ۲۰۰ هزار تومان کاهش را نشان می‌دهد.

هر قطعه سکه طرح قدیم در معاملات امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۳۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

نیم‌سکه در روز جاری با کاهش ۵۰ هزار تومانی نسبت به دیروز به ۲۴ میلیون تومان و ربع‌سکه نیز با همین میزان افزایش به ۱۶ میلیون تومان رسید.

قیمت سکه یک گرمی نیز کاهش ۱۰۰ هزار تومانی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و به نرخ ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار روز جاری در بازار طلای تهران با ۱۲ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به سه میلیون و ۵۲۷ هزار تومان رسید.

بهای هر انس طلا در بازارهای جهانی با افزایش ۹ دلاری به ۲ هزار و ۳۳۲ دلار رسید.

اخبار مرتبط
بازار ارز در روزهای ابتدایی تیرماه تغییر چندانی پیدا نکرد و معامله‌گران در انتظار تعیین تکلیف انتخابات ریاست‌جمهوری بودند. با این حال، برخلاف پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی، دلار دو روز مانده به انتخابات، به کریدور ششم صعود کرد. در روزهای اخیر، نوسانات اسکناس دلار بیشتر افزایشی بود و همین موضوع، معامله‌گران کاهشی بازار را غافلگیر کرد.
امروز قیمت دلار در جریان معاملات ثبات را تجربه کرد، قیمت سکه امامی به ۴۲,۶۰۰,۰۰۰ (چهل و دو میلیون و ششصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۵۹ درصدی داشته است.
خرید و فروش نقره همانند طلا به صورت فیزیکی در بازار قابل دسترس است و از طرفی می‌توان از طریق بورس نیز در این زمینه سرمایه‌گذاری کرد.
شرایط دوقطبی انتخابات داخل و رویکرد‌های متضاد هر یک از نامزدها موجب شکل‌گیری برخی سوگیری‌ها از سوی فعالان بازار شده است. برخی معتقدند با پیروزی جبهه تندرو در انتخابات روز جمعه آتی معتقدند که چشم‌انداز روابط خارجی کشور تیره‌تر خواهد شد و در نتیجه اقدام به پوشش ریسک‌های خود تحت تاثیر این سناریو کرده‌اند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها