پنجشنبه, 14 تیر 1403 2024,July

چگونه طلای خود را از مالیات معاف کنیم؟

12 تیر 1403
چگونه طلای خود را از مالیات معاف کنیم؟

یکی از نکات که عموم مردم از آن بی خبر هستند نحوه محاسبه مالیات طلا در قانون مالیات بر عایدی سرمایه است که با تصویب آن در طول یک سال اول از زمان خرید طلا اگر کسی قصد فروش طلای خود را داشته باشد بایستی ۳۰ درصد از سود حاصل از فروش و در سال دوم و سوم به ترتیب ۲۰ و ۱۰ درصد سود خود را مالیات دهد.

به گزارش بانک اول معافیت‌هایی نیز برای فروش طلا توسط مردم عادی در این قانون وجود دارد که از جمله مهمترین آنها می‌توان به دو مورد ذیل اشاره کرد. فروش ۱۵۰ گرم طلا توسط هر فرد، وی را از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف می‌کند. نکته دوم و بسیار مهم این موضوع است که مردم عادی با فروش طلا به طلافروشانی که این خرید را در سامانه مودیان مالیاتی ثبت می‌کنند، از مالیات بر عایدی سرمایه معاف خواهند شد.

شایان ذکر است که فروش طلا ولو به صورت دست دوم موجب ایجاد تراکنش برای فرد فروشنده نزد بانک‌ها خواهد شد و در صورت عدم فروش به واحد‌های صنفی با مجوز و یا عدم ثبت این فروش در سامانه ها، فرد از توضیح محل کسب این درآمد نزد سازمان امور مالیاتی ناتوان بوده و این موضوع موجب تعیین مالیات برای وی خواهد شد. این درآمد در صورتی که از سوی یک واحد صنفی معاملات طلا باشد برای سازمان امور مالیاتی قابل توضیح و با توجه به قانون ذکر شده قابل معافیت از پرداخت مالیات شناخته خواهد شد.

اخبار مرتبط
روند بازار ارز تغییر کرد. بررسی‌ها از هسته مرکزی بازار ارز تهران حاکی از آن است که بازار روز چهارشنبه در شرایط فشار فروش قرار گرفت.
ازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
بازار ارز در روزهای ابتدایی تیرماه تغییر چندانی پیدا نکرد و معامله‌گران در انتظار تعیین تکلیف انتخابات ریاست‌جمهوری بودند. با این حال، برخلاف پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی، دلار دو روز مانده به انتخابات، به کریدور ششم صعود کرد. در روزهای اخیر، نوسانات اسکناس دلار بیشتر افزایشی بود و همین موضوع، معامله‌گران کاهشی بازار را غافلگیر کرد.
امروز قیمت دلار در جریان معاملات ثبات را تجربه کرد، قیمت سکه امامی به ۴۲,۶۰۰,۰۰۰ (چهل و دو میلیون و ششصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۵۹ درصدی داشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها