پنجشنبه, 14 تیر 1403 2024,July

یارانه‌بگیران از کجا وام فوری بدون ضامن بگیرند؟

12 تیر 1403
یارانه‌بگیران از کجا وام فوری بدون ضامن بگیرند؟

سال ۱۳۹۶ در بانک مرکزی بخشنامه‌ای صادر شد و به شبکه بانکی اعطای وام فوری تا سقف ۱۰میلیون تومان براساس یارانه افراد را ابلاغ کرد. هرچند این وام هیچ‌وقت به افراد ارائه نشد و بانک‌ها اعلام کردند منابع مالی لازم را برای دادن این وام ندارند، اما هنوز هم رسانه‌های آنلاین هرازگاهی خبری درباره وام یارانه و شرایط و ثبت نام آن منتشر می‌کنند. اما اصل ماجرا چیست؟

آیا بانک‌ها وام فوری با یارانه می‌دهند؟

به گزارش بانک اول پیگیری‌ها نشان می‌دهد تنها یک موسسه مالی که حتی مجوز فعالیت از بانک مرکزی را ندارد و در شهر بزرگی مثل تهران تنها سه شعبه فعال دارد، سال گذشته و به طور محدود به افرادی که یارانه‌بگیر بودند وام فوری تا سقف ۱۰میلیون تومان می‌داد. آن هم به متقاضیانی که این شرایط و مدارک را داشته باشند:

  • همراه داشتن کارت ملی، شناسنامه، کپی کارت ملی و…
  • اسناد مربوط به دریافت یارانه
  • مدارک مربوط به حساب متقاضی که یارانه به آن واریز می‌شود.
  • داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت کامل

اما غیر از این موسسه مالی، بانک کشاورزی هم با ضمانت گرفتن یارانه افراد، اقدام به دادن کارت اعتباری به نام «یارا کارت» به متقاضیان وام فوری با یارانه کرده بود. اما از دوسال پیش حتی این بانک هم این طرح وام فوری را برداشته و دیگر چنین وامی در بانک کشاورزی وجود ندارد.

ثبت‌نام وام فوری با یارانه؟!

بگذارید خیال‌تان را راحت کنیم. در حال حاضر هیچ طرحی به عنوان وام فوری با یارانه در شبکه بانکی وجود ندارد. پس تمام مطالبی که در سوشال مدیا یا رسانه‌های خبری درباره گرفتن وام 10 یا 20 میلیونی یارانه می‌بینید، در واقع وجود خارجی ندارند و هیچ بانکی طرحی برای ارائه وام با سپرده قرار دادن یارانه افراد ندارد. یکی از دلایل اجرایی نشدن این وام، اختصاص ندادن اعتبار لازم از سمت دولت و بانک مرکزی است. بانک مرکزی تنها در قالب بخشنامه و اعلام در رسانه‌ها خبر از اعطای وام یارانه داده بود، اما برای این طرح هیچ بودجه‌ای کنار نگذاشت. از سمت دیگر وام فوری یارانه هم قرار بود وامی قرض الحسنه با سود 4 درصد باشد. وامی که طبعا برای هیچ‌کدام از بانک‌ها جذابیتی نداشت چون باید وامی را بدون سود به متقاضیان می‌دادند. پس این طرح هیچ‌وقت در هیچ‌کدام از بانک‌ها به شکل رسمی اجرا نشد و هر جا نام ثبت نام وام فوری با یارانه دیدید، بدانید کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است و چنین تسهیلاتی در حال حاضر وجود خارجی ندارد.

پس از کجا وام بگیریم؟

نزدیک‌ترین وام به وام فوری با یارانه  – که در رسانه‌ها ادعا می‌شود تا 30 میلیون تومان وام به متقاضی می‌دهند – وام طرح امید بانک رفاه کارگران است. این طرح به بازنشستگان و مستمری‌بگیران که حقوق‌شان را از همین بانک می‌گیرند، تا 30 میلیون تومان وام قرض الحسنه با کارمزد سود ۴درصد سالانه می‌دهد. پس اگر بازنشسته به حساب می‌آیید یا پدرومادر بازشسته‌تان قصد گرفتن وام دارند، تنها راه‌حل گرفتن وام طرح امید از بانک رفاه است.

اخبار مرتبط
وام قرض‌الحسنه بانک رسالت، بهره‌ای ندارد و تنها کارمزدی دو درصدی از آن دریافت می‌شود. همچنین مشتریان می‌توانند بر اساس نسبت مبلغ وام موردنیاز به میزان سپرده خود در بانک رسالت، این وام را در اقساط دلخواه تسویه کنند.
داشتن جواز کسب معتبر: برای دریافت این وام، کسب‌وکار باید دارای جواز کسب معتبر و فعال باشد. سابقه کاری: معمولاً نیاز به داشتن سابقه کاری مشخص و قابل تأیید در حوزه فعالیت کسب‌وکار است. توانایی بازپرداخت: متقاضی باید توانایی بازپرداخت وام را داشته باشد که از طریق بررسی درآمدها و هزینه‌های کسب‌وکار سنجیده می‌شود. ارائه مدارک مالی: ارائه مدارکی مانند صورت‌های مالی، فاکتورهای فروش، و سایر مدارک مرتبط برای اثبات درآمد و هزینه‌ها الزامی است. ضمانت‌ها: بسته به مبلغ وام، ممکن است نیاز به ارائه ضمانت‌ه
وام طرح شایان، وامی است که از سوی بانک ملت به مشتریان حقوقی و حقیقی برای مصارف مختلف از جمله خرید کالا، سرمایه‌گذاری، تعمیر و بازسازی مسکن و غیره ارائه می‌شود. برای بهرمندی از این طرح افراد باید حساب کوتاه مدت «شایان یک» افتتاح نمایند.
وام‌ مشاغل خانگی به گروه‌های مختلفی از افراد تعلق می‌گیرد که هدف آن‌ها راه‌اندازی یا توسعه کسب‌وکارهای کوچک و خانگی است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها