پنجشنبه, 14 تیر 1403 2024,July

رشد ۱۵ هزار واحدی شاخص بورس

12 تیر 1403
رشد ۱۵ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳) با ۱۵ هزار و ۳۴۰ واحد رشد در ارتفاع ۲ میلیون و ۹۰ هزار و ۴۳۵ واحد ایستاد.

به گزارش بانک اول شاخص هم‌وزن در جریان معاملات امروز با پنج هزار و ۴۸ واحد افزایش به ۶۷۳ هزار و ۱۹۵ واحد و شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) با سه هزار و ۱۲۲ واحد افزایش به ۴۲۵ هزار و ۴۴۹ واحد رسید.

معامله گران در بورس تهران بیش از ۶ میلیارد و ۸۸۶ میلیون سهم و حق تقدم را با انجام بیش از ۲۰۷ هزار معامله و به ارزش ۴۷ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال دادوستد کردند.

نمادهای فولاد، شستا، فملی، شپنا، حکشتی، نوری و خودرو بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در جریان معاملات امروز با ۱۴۰ واحد افزایش به ۲۲ هزار و ۱۰۶ واحد رسید.

معامله گران در فرابورس بیش از ۲ میلیارد و ۹۰۶ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۱۱۹ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای آریا، فصبا، خدیزل و خاور بیشترین اثر مثبت و مارون، بپاس و تجلی بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند./ایرنا

اخبار مرتبط
در این روز به ترتیب نماد‌های فولاد، فملی، حکشتی و بوعلی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل رشد بازار سرمایه شدند.
سومین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با عرضه اولیه ۵ درصد سهام نور ایستا پلاستیک طی دو مرحله به روش ترکیبی، دوشنبه(۱۸ تیر) در فرابورس انجام می‌شود.
کد سجام یا همان کد بورسی یک شناسه یکتا و شامل سه حرف (معمولا سه حرف اول نام خانوادگی فرد) و 5 عدد رندوم است که به هر فرد یا نهاد حقوقی که قصد فعالیت در بازار بورس اوراق بهادار را دارد، اختصاص داده می‌شود. در حال حاضر ضرورت ثبت نام در سجام برای تمام افراد فعال در بازار سرمایه وجود دارد.
بازار سرمایه پس از شش روز کاری افزایش، روز گذشته ۲۳ هزار واحد افت کرد اما امروز وضعیت تالار شیشه‌ای متعادل بود و شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با رشد ۲۲۰۷ واحد به رقم دو میلیون و ۷۵ هزار و ۱۴۵ واحد رسید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها