پنجشنبه, 14 تیر 1403 2024,July

افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی تا ۴۰۰ میلیون تومان

12 تیر 1403
افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی تا ۴۰۰ میلیون تومان

معاون بنیاد مسکن از افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی تا ۴۰۰ میلیون تومان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش بانک اول حمیدرضا سهرابی، معاون بنیاد مسکن در نشست خبری امروز از احتمال افزایش سقف وام مسکن روستایی خبر داد و گفت: پیشنهاد افزایش سقف وام را داده‌ایم و این پیشنهاد در کارگروه‌های مختلف در حال بررسی است.

وی ادامه داد: پیشنهاد ارائه شده افزایش سقف وام ساخت مسکن روستایی تا ۴٠٠ میلیون تومان است که هنوز تصویب نشده است.

وی در خصوص حذف متقاضیان از پروژه های نهضت ملی مسکن گفت: به هیچ عنوان هیچ متقاضی از پروژه های نهضت ملی مسکن به دلیل عدم پرداخت آورده خود حذف نمی شود بلکه به انتهای لیست رفته و متقاضیانی که در صف انتظار هستند جایگزین آنها خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط
نحوه محاسبه کمیسیون املاکی‌ها در قرارداد رهن و اجاره نهایتا سود تقریبا ۱.۵ درصدی از ارزش کل معامله را برای مشاوران املاک در پی دارد.
بازار مسکن نیاز به افزایش عرضه و مدیریت تقاضا دارد. برخی دولتها افزایش عرضه را انجام ندادند و در این دولت سیاست رشد تولید مسکن انجام شد. از طرفی در طول سالهای گذشته برای مدیریت طرف تقاضا کار جدی صورت نگرفته بود ولی در این دولت اقداماتی صورت گرفت. برای اولین بار قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها در راستای کنترل بازار مسکن در دستور کار قرار گرفت.
نحوه محاسبه کمیسیون املاکی‌ها هزینه مساوی برای طرفین قرارداد ایجاد می‌کند. معمولا ۱۰ درصد چیزی که هر کدام از طرفین قرارداد به‌عنوان کمیسیون املاکی‌ها پرداخت می‌کنند، به‌اسم مبلغ ارزش افزوده فاکتور می‌شود، اما این یکی طبق توافق طرفین باید تسویه شود.
در دو سه سال گذشته یکی از اقدامات، ساماندهی بازار مسکن بود. در قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها به صراحت آمده مشاوران املاک و سکوهای انتشار آگهی موظفند قبل از ثبت آگهی فردی که آگهی را می‌دهد احراز هویت شود و مالک باید احراز حداقلی شود. باید در سامانه املاک و اسکان، کد ملی و کد پستی فرد احراز شود و صاحب خانه تایید کند که به انتشار آگهی رضایت دارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها