شنبه, 16 تیر 1403 2024,July

یارانه تیرماه کی واریز می‌شود؟

13 تیر 1403
یارانه تیرماه کی واریز می‌شود؟

یارانه نقدی تیر ماه ۱۴۰۳ در تاریخ های ۲۵ و ۳۰ تیر ماه واریز می شود. دهک های اول تا سوم در تاریخ ۲۵ تیر و دهک های چهارم تا نهم در تاریخ ۳۰ تیر یارانه خود را دریافت خواهند کرد. 

به گزارش بانک اول  ، میزان یارانه معین شده برای دهک های اول تا سوم، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک های چهارم تا نهم، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان می باشد.

برای دریافت یارانه نقدی تیرماه ۱۴۰۳، متقاضیان باید شرایط زیر را داشته باشند:

- ثبت‌نام در سامانه یارانه‌ها: افرادی که در سال‌های گذشته برای دریافت یارانه ثبت‌نام کرده‌اند، نیازی به ثبت‌نام مجدد ندارند.

- به روز بودن اطلاعات: اطلاعات خانوارها باید در سامانه یارانه‌ها به‌روز باشد. در صورت نیاز به اصلاح اطلاعات، باید به سامانه «hemayat.mcls.gov.ir» مراجعه کرده و تغییرات لازم را انجام دهند.

- عدم برخورداری از یارانه‌های دیگر: افراد دریافت‌کننده یارانه‌های نقدی دیگر یا مشمول طرح‌های حمایتی خاص از دولت، ممکن است در شمول یارانه نقدی تیرماه قرار نگیرند.

برخی اخبار حاکی از این است که ممکن است در آینده نزدیک، مبلغ یارانه نقدی افزایش یابد، اما برای تیرماه ۱۴۰۳، مبلغ فعلی پابرجاست.

اخبار مرتبط
میزان یارانه معین شده برای دهک‌های اول تا سوم، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های چهارم تا نهم، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان است. برای دریافت یارانه نقدی تیرماه ۱۴۰۳، متقاضیان باید شرایط زیر را داشته باشند: - ثبت‌نام در سامانه یارانه‌ها: افرادی که در سال‌های گذشته برای دریافت یارانه ثبت‌نام کرده‌اند، نیازی به ثبت‌نام مجدد ندارند. - به روز بودن اطلاعات: اطلاعات خانوارها باید در سامانه یارانه‌ها به‌روز باشد. در صورت نیاز به اصلاح اطلاعات، باید به سامانه «hemayat.mcls.gov.ir» مراجعه کرده و تغییرات لازم ر
تغییر زمان‌بندی پرداخت یارانه نقدی در بهمن سال گذشته اتفاق افتاد. طبقه‌بندی، دسته‌بندی یا به اصطلاح خود دولتی‌ها، دهک‌بندی خانوارها هم دستخوش تغییر شد، اما سازمان هدفمندی به‌عنوان متولی اصلی پرداخت یارانه نقدی می‌گوید تغییرات جدی و ساختاری نبوده است. سامانه رفاه ایرانیان اوایل سال ۱۴۰۲ شاخص و ملاک‌های طبقه‌بندی خانوار از جمله میزان درآمد و دارایی را عوض کرد. همچنین گزینه صدک‌بندی را جایگزین دهک‌بندی کرد تا معیار شناسایی مشمولان یارانه نقدی از دقت بیشتری بهره ببرد.
برخی از افراد با شرایط خاص مانند بیماری‌های مزمن، ازکارافتادگی و غیره ممکن است مشمول دریافت کمک‌های ویژه شوند. پیگیری و ارائه مدارک لازم می‌تواند منجر به دریافت حمایت‌های اضافی شود. به‌طور کلی، ارتباط مستمر با نهادهای مربوطه و پیگیری اطلاعات و اخبار مربوط به یارانه‌ها و کمک‌های مالی می‌تواند شما را در بهره‌مندی بیشتر از مزایا یاری کند.
هدفمندسازی یارانه‌ها در ایران، یکی از مهم‌ترین بخش‌ها و نمایان‌ترین بخش طرح تحول اقتصادی است که به تغییر فرایند دادن یارانه‌ها می‌انجامد. در این فرایند با حذف تدریجی یارانه‌ها از مواد سوختی، مواد خوراکی، آب، برق و سایر اقلام در ایران نوع تخصیص تغییر می‌کند که بخشی از این یارانه‌های حذف شده (۶۰ درصد در سال ۱۳۹۰) به صورت نقدی به مردم پرداخت می‌شود و سایر درآمد این کار صرف کارهای عمرانی و فرهنگی می‌شود. این کار در اواخر دههٔ ۱۳۸۰ به اجرا گذاشته شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها