شنبه, 14 مهر 1403 2024,October

نکات مهم درباره دریافت ارز اربعین 1403

17 تیر 1403
نکات مهم درباره دریافت ارز اربعین 1403

اگر زائر مراسم و پیاده‌روی اربعین هستید و قصد گرفتن ارز زیارتی دارید، بد نیست بدانید که بر اساس تصمیم بانک مرکزی و اعلام فرزین رئیس بانک مرکزی ایران، ارز اربعین 1403 مانند سال گذشته، تامین و به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

ارز اربعین را چقدر و از کجا بگیریم؟

به گزارش بانک اول برای اربعین سال 1403 هر زائر می‌تواند تا سقف 200 هزار دینار – معادل 6 میلیون تومان – دریافت کند. اگر تمایل به گرفتن ارز زیارتی دارید باید خودتان با در دست داشتن گذرنامه و کارت ملی به صرافی‌های مجاز یا بانک‌های ملی، ملت، تجارت، سپه، پست بانک و صادرات مراجعه و بعد از انجام مراحل اداری لازم، ارز موردنیاز را دریافت کنید. بانک مرکزی هم توصیه کرده برای سهولت کار، زوار ارز مورد نیاز خود را در استان‌های مبدأ تهیه کنند.

قیمت ارز اربعین؟

هر دینار با قیمت دولتی حدود 30 تومان به زوار داده می‌شود. در حالی که قیمت دینار عراق در بازار عراق 40 تومان است. با توجه به سقف پرداخت 200 هزار دینار به هر زائر، به فرض دریافت سقف ارز دولت، هر نفر دینار موردنیازش را دو میلیون تومان ارزان‌تر از بازار آزاد تهیه می‌کند. البته بانک مرکزی شرط سنی هم برای زوار گذاشته و برای دریافت دینار دولتی باید حداقل بالای 5 سال سن داشت.

برای دریافت ارز دولتی کجا ثبت‌نام کنیم؟

بانک مرکزی سامانه‌ای برای ثبت نام زائران عتبات عالیات راه اندازی کرده است. سامانه‌ای به نام «ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه» که مخففش کرده‌اند به نام سامانه سماح. برای ثبت‌نام و  بارگزاری مدارک و انتخاب صرافی به این سامانه مراجعه کنید.

اخبار مرتبط
برای ثبت نام در این سامانه ابتدا باید به آدرس اینترنتی market.ice.ir مراجعه کنید. پس از کلیک روی دکمه «ثبت نام»، از شما شماره تلفن همراه و کد ملی خواسته می شود. پیش از وارد کردن آن حتما «شرایط نامه کاربری»، «شرایط نامه معاملات» و «بیانیه سلب ریسک و مسئولیت» را به دقت مطالعه و با وارد کردن کد امنیتی اقدام به ثبت نام کنید.
کشتی‌آرای در رابطه با تغییرات در بازار طلای داخلی نیز گفت: علیرغم کاهش بهای طلا در بازارهای جهانی، نوسانات نرخ ارز در داخل، منجر به افزایش قیمت طلا شد. هر مثقال طلای ۱۷ عیار با ۵۶۶ هزار تومان افزایش به ۱۷ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۳۱ هزار تومان افزایش به چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مبنای معاملات طلا قرار گرفت.
نادر بذرافشان در نامه‌ای به فعالان این صنف اعلام کرد که واحد صنفی هنگام فروش مصنوعات طلا و جواهر مسکوکات و طلای آب شده به خصوص در مبالغ بیش از ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال ملزم به احراز هویت خریدار، رؤیت اصل و بایگانی تصویر کارت ملی به مدت حداقل ۵ سال است
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق افزود: نرخ ارز تابع واقعیت‌های اقتصادی یک کشور همچون عرضه و تقاضا است، گاهی اوقات هم تابع جنبه روانی یک کشور است، یعنی به انتظارات جامعه در حوزه مختلف اقتصادی مربوط می‌شود و این انتظارات باعث تغییر در وضع تقاضا می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها