شنبه, 14 مهر 1403 2024,October

قیمت خوراکی‌ها در خرداد ماه 1402

17 تیر 1403
قیمت خوراکی‌ها در خرداد ماه 1402

مرکز آمار ایران می‌گوید: شهروندان ایرانی در خرداد 1403متوجه شده‌اند که 19قلم از 53قلم خوراکی منتخب و پرمصرف تورم کمتر از نرخ تورم میانگین 32/5درصدی داشته است و در این میان نسبت به خرداد سال گذشته حتی قیمت روغن نباتی جامد و مایع و برنج ایرانی درجه یک ارزان‌تر هم شده است

.به گزارش بانک اول ، داده‌های رسمی گویای این است که در فاصله خرداد سال گذشته تا خرداد امسال گوشت گوسفندی حدود 73درصد، شیر خشک بیش از 70درصد و گوشت گوساله هم نزدیک به 57درصد رشد قیمت داشته است. البته در‌ماه گذشته نسبت به اردیبهشت‌ماه برنج ایرانی درجه یک 1/8درصد وگوشت گوسفندی 5/5درصد گران شده درحالی‌که قیمت گوشت مرغ 1/3درصد پایین آمده است.

روزنامه همشهری
اخبار مرتبط
مرکز آمار ایران تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور را در تیرماه امسال اعلام کرد.
در این گروه، اقلام " ماهی قزل آلا " با ۲.۱ درصد ، " گوشت گوسفند" با ۱.۷ درصد و "کنسرو تن ماهی" با ۱.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "مرغ ماشینی " با ۱.۹- درصد است.
بانک اول - با اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها و واریز یارانه کمک‌معیشتی برای مردم، قیمت جدید چهار قلم کالای اساسی که از صبح امروز اعمال می‌شود، افزایش می‌یابد با این وجود، قدرت خرید 7 دهک هم افزایش پیدا می‌کند.
بانک اول - دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران از توزیع برنج و شکر یارانه‌ای از امروز در سطح کشور تا پایان ماه رمضان خبر داد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها