شنبه, 14 مهر 1403 2024,October

الزام بانک‌ها به پرداخت وام ازدواج با دریافت یک ضامن

17 تیر 1403
الزام بانک‌ها به پرداخت وام ازدواج با دریافت یک ضامن

دبیر قرارگاه حمایت از خانواده و‌ جوانی جمعیت: بانک‌های عامل موظفند در پرداخت وام ازدواج فقط یک ضامن تقاضا کنند.

به گزارش  بانک اول دبیر قرارگاه حمایت از خانواده و‌جوانی جمعیت با بیان این که بانک‌ها موظف به دریافت یک ضامن برای وام ازدواج گفت: در حال حاضر مشکلات جوانان ما در حوزه دریافت وام بحث تضامین است.

حجت الاسلام متقی فر گفت: بانک‌های عامل موظفند در پرداخت وام از هر کدام از زوجین فقط تقاضای یک ضامن کنند.

سلیمانی رئیس ثبت احوال محلات از کاهش تولد در این شهرستان خبر داد و گفت: تولد و ازدواج در این شهرستان نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است.

بنیاد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به سه قلو‌های خندابی هدیه داد. این ستاد در راستای حمایت از جوانی جمعیت به خانواده‌هایی که صاحب سه قلو به بالا می‌شوند بسته‌های سیسمونی، هدایای نقدی و پوشک تا شش ماه اول زندگی اهدا می‌کند.

اخبار مرتبط
این طرح با هدف تأمین مالی افرادی که قصد خرید مسکن یا استفاده از خدمات مالی دیگر را دارند، طراحی شده است. ۱- برای دریافت این وام ابتدا متقاضی باید یک حساب سپرده کوتاه‌مدت عادی با حداقل مبلغ ۵۰ میلیون تومان افتتاح کند. ۲- سپرده‌گذاری در مدت ۳ یا ۶ ماه و ایجاد میانگین حساب، امکان دریافت تسهیلات به میزان ۲۵ یا ۵۰ درصد از سپرده فراهم می‌شود. ۳- نرخ سود این تسهیلات با توجه به مدت زمان سپرده‌گذاری ۱۲ یا ۱۳ درصد تعیین شده است.
وام طرح باران بانک دی، یکی از وام‌های قرض‌الحسنه این بانک می‌باشد. سقف این وام ۳۰۰ میلیون تومان برای افراد حقیقی و ۷۵۰ میلیون تومان برای افراد حقوقی در نظر گرفته شده است. کارمزد آن فقط ۴ درصد می‌باشد
متقاضیان دریافت وام 300 میلیون تومانی توسعه تابش بانک مسکن باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه داشته باشند و 37 میلیون و 500 هزار تومان در آن واریز کنند. باید حداقل مدت سه ماه از خواب سپرده بگذرد تا امکان تقاضا برای این تسهیلات وجود داشته باشد.
بررسی گزارش جدید بانک مرکزی حاکی از آن است که پس از کاهش چشمگیر سفارش‌های بانک‌ها در بازار باز هفته گذشته و رسیدن مبلغ استقراض آنها از بانک مرکزی به کف تاریخی خود، رقم وام‌دهی بانک مرکزی به شبکه بانکی از طریق این بازار در هفته بررسی‌شده جهشی نسبی پیدا کرده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها