یکشنبه, 15 مهر 1403 2024,October

پرداخت ۱۳۰۰ میلیارد تومان سود به سهام‌داران از طریق سجام

18 تیر 1403
پرداخت ۱۳۰۰ میلیارد تومان سود به سهام‌داران از طریق سجام
تعداد ۹ ناشر در هفته گذشته سود جاری و مطالبات بیش از یک میلیون و ۲۳۶ هزار سهام‌دار به مبلغ یک هزار و ۳۶۲ میلیارد تومان را از طریق اطلاعات سامانه سجام واریز کردند.

به گزارش  بانک اول جزئیات واریز سود سهام‌داران در هفته دوم تیرماه سال جاری حاکی از آن است که ۹ ناشر سود جاری، سنواتی و حق تقدم یک میلیون و ۲۳۶ هزار و ۸۶۲ سهام‌دار را که شامل یک هزار و ۳۰۷ میلیارد و ۴۳۸ میلیون تومان می‌شود به حساب سجامی سرمایه‌گذاران واریز کردند.

 واریز سود جاری ۸ ناشر

 این گزارش می‌افزاید: در هفته دوم تیرماه امسال، ۸ شرکت «سیمان‌آبیک، مدیریت‌انرژی‌امیدتابان‌هور، فرآوری‌معدنی‌اپال‌کانی‌پارس، سیمان‌فارس‌نو، نشاسته‌وگلوکزآردینه، پتروشیمی خارک، سیمان بهبهان و شیرپاستوریزه‌پگاه‌گیلان» سود جاری یک میلیون و ۲۳۱ هزار و ۲۰۳ سهام‌دار را که شامل یک هزار و ۷۴ میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان می‌شود، به حساب آن‌ها در سامانه سجام واریز کردند.

 واریز سود سنواتی یک ناشر

گفتنی است در این بازه زمانی، یک ناشر «پشم‌شیشه» سود سنواتی و حق تقدم ۵ هزار و ۶۵۹ سهام‌دار را که شامل ۵۴ میلیارد و ۸۹۳ میلیون تومان می‌شود، توسط سپرده‌گذاری مرکزی پرداخت کرد.

تسنیم

اخبار مرتبط
با توجه به شرایط سیاسی و نظامی منطقه به نظر می‌رسد بازار سرمایه همچنان ریسک شناسایی کند و بر همین اساس فعلا دامنه نوسان در بیشترین حد از محدودیت قرار خواهد داشت. تلاش‌ روزهای گذشته سازمان بورس برای اقناع اهالی بازار سرمایه برای پذیرش محدودیت یک درصدی دامنه نوسان که به‌ویژه از طریق بازوی رسانه‌ای و تبلیغاتی این سازمان صورت گرفت، موید همین دیدگاه است.
شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس با برگزاری مناقصه‌ عمومی و انتخاب پیمانکار برای طراحی و مهندسی سامانه، احیای تالار مجازی بورس با رابط کاربری جدید و بّروزرسانی ابزارها و امکانات را در دستور کار قرار داد و فرایند بازطراحی این سامانه در مرحله انعقاد قرارداد است.
در مقابل نماد‌های وپارس و کنور بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند. شاخص کل فرابورس افت ۰.۱۴ درصدی را تجربه و در کانال ۲۲ هزار و ۹۹ واحدی ایستاد. در این بازار بیشترین حجم معاملات به گروه فلزات اساسی رسید، همچنین گروه دومی که بیشترین حجم معاملات را به اختصاص داد گروه محصولات شیمیایی بود.
محدود کردن دامنه نوسان به یک درصد به عنوان راهکاری مؤثر برای مهار نوسانات شدید و جلوگیری از ایجاد صف‌های فروش یا خرید ناشی از هیجانات زودگذر در نظر گرفته شده است. این تصمیم کمک می‌کند تا بازار در شرایط بحرانی آرامش بیشتری داشته باشد و سهامداران بتوانند با دیدگاه منطقی‌تری به معاملات خود ادامه دهند.در ادامه روند نزولی بازار، امروز بورس تهران با افت قابل توجهی همراه بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها