یکشنبه, 15 مهر 1403 2024,October

گزارش بانک مرکزی از رونق بازار مسکن/قیمت مسکن چقدر شد؟

18 تیر 1403
گزارش بانک مرکزی از رونق بازار مسکن/قیمت مسکن چقدر شد؟

گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران حاکی از افزایش ۱۴.۱ درصدی تعداد آپارتمان های معامله شده در تهران در خرداد ماه سال ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال گذشته است.

به گزارش  بانک اول  تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از تغییرات قیمت مسکن نشان میدهد که در خرداد‌ماه سال 1403، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به 9/3 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 20.6 درصد کاهش و 14.1 درصد افزایش یافته است. 



همچنین در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 859.1 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 1.4 و 9.7 درصد افزایش نشان می‌دهد.

در میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل 1609.5 میلیون ریال به منقطه یک و کمترین آن با 445.2 میلیون ریال به منطقه 19 تعلق داشته است.
 


گفتنی است، نرخ رشد نقطه به نقطه مسکن در تهران خرداد ماه امسال در حالی 9.7 درصد بوده که نرخ رشد قیمت‌ها در خرداد سال گذشته نسبت به مدت مشابه آن در 1401، 98.7 درصد بوده است.

همچنین بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری در خردادماه سال 1403 به ترتیب نشان دهنده رشد 3.5 و 3.8 درصدی شاخص های مزبور نسبت به ماه قبل می باشد.

رشد نقطه به نقطه شاخص مزبور در خردادماه سال جاری در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 47 و 51.6 درصد می باشد.

گزارش «تحولات معاملات بازار مسکن شهر تهران در خردادماه سال 1403» که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی‌بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است./تسنیم

اخبار مرتبط
خرید ملک همواره دارای نکاتی است که در صورت عدم توجه به آنها، چالش‌های قانونی بسیاری ایجاد می‌شود. از جمله این نکات رویت و اخذ استعلام سند مالکیت فروشنده ملک از طریق سامانه‌های قانونی است.
خبرها حاکی از آن است که دولت برای برخی مالکان تخفیف و معافیت مالیاتی در نظر گرفته است. برای مثال سرپرست خانواری که محل درآمد او اجاره‌داری است، تا سقف مالیات بر حقوق معافیت مالیاتی دارد.
معاون سازمان اموال تملیکی با تاکید بر اینکه با عرضه حدود 6 هزار میلیارد تومان قیمت پایه املاک مسکونی،‌ صنعتی،‌ تجاری و غیره، یکی از بزرگترین مزایده‌های اموال غیرمنقول در جریان است،‌ تصریح کرد: بالغ بر 350 ملک در این مزایده عرضه شده و یکی از ارزشمندترین این املاک مربوط به واحد مسکونی حدود 1200 مترمربعی به ارزش پایه 960 میلیارد تومان محسوب می‌شود. همچنین مجموعه سوله و انبارهای نوشهر مازندران به ارزش پایه 820 میلیارد تومان در این مزایده قرار دارد.
ساختمان‌های پیش‌ساخته طوری طراحی شده‌اند که خیلی سریع کنار هم چیده می‌شوند و می‌توانند با سرعت خیلی زیاد بالا بروند. این دقیقا بخش بزرگی از جذابیت آنهاست.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها