یکشنبه, 15 مهر 1403 2024,October

دستور جدید بانک مرکزی؛ پرداخت وام اشتغال به هر نفر فقط یک بار

18 تیر 1403
دستور جدید بانک مرکزی؛ پرداخت وام اشتغال به هر نفر فقط یک بار

بانک مرکزی در ابلاغیه ای به بانک‌های عامل اعلام کرد که پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به هر فرد فقط یک بار امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش بانک اول  بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه جدیدی به بانک‌های عامل، اعلام کرد که با در نظر گرفتن محدودیت منابع قرض‌الحسنه شبکه بانکی کشور و رعایت عدالت اجتماعی، دریافت مجدد تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی توسط یک فرد (ولو با معرفی طرح جدید)، امکان پذیر نیست.

در این بخشنامه آمده است: پیرو نامه ۰۰/۳۲۶۷۵۵ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۶ در خصوص تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی به استحضار می‌رساند حسب تصمیمات متخذه در جلسه کمیسیون عملیات پولی و اعتباری مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۹ مقرر شده است با در نظر گرفتن محدودیت منابع قرض‌الحسنه شبکه بانکی کشور و رعایت عدالت اجتماعی دریافت مجدد تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی توسط یک فرد (ولو با معرفی طرح جدید) امکان پذیر نیست.

ضمناً در صورت افزایش سقف فردی تسهیلات مزبور در سال‌های آتی دریافت مابه‌التفاوت تسهیلات قبلی با معرفی همان نهاد حمایتی و یا سایر نهادها میسر نیست.

بر این اساس خواهشمند است دستور فرمائید مراتب به واحدهای اجرایی ذیربط جهت اقدام مقتضی ابلاغ شود.

اخبار مرتبط
عدم همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت یکی از معضلاتی است که باعث شده زمینه برای انصراف بیشتر متقاضیان از پروژه های نهضت ملی مسکن شده است‌.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در یک سال گذشته ۵۲ میلیارد تومان از منابع داخلی بنیاد مسکن برای مسکن محرومان در بخش شهری تخصیص یافت، افزود: در تفاهم با سازمان ملی زمین و مسکن ساخت ۵۰ هزار واحد در برنامه بود که از این میزان تاکنون ۱۷ هزار واحد تعیین‌تکلیف شده و در مراحل ساخت قرار گرفته است.
به منظور دریافت این تسهیلات باید همراه بانک رسالت را دانلود و اطلاعات بانکی خود را وارد کنید. همچنین بعد از وارد کردن اطلاعات و تایید هویت، باید نوع حساب انتخاب و اطلاعات تکمیل شود. بعد از ورود کامل اطلاعات و انجام اقدامات لازم، در صورت درست بودن تمام تایید نهایی انجام خواهد شد و امکان درخواست برای این وام وجود خواهد داشت.
مبلغ وام تحصیلی دانشجویان متأهل حداکثر تا دو برابر مبلغ وام دانشجویان مجرد عادی است و در صورتیکه هر دو زن و مرد دانشجو باشند به هر دو در صورت واجد شرایط بودن وام تحصیلی متأهلی تعلق می‌گیرد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها